Viral Infections

ההשפעה של זיהומים שונים על משך האשפוז של תינוקות עם ברונכיוליטיס (Arch Pediatr Adolesc Med)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Archives of Pediatric Adolescent Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי בתינוקות המאושפזים בשל ברונכיוליטיס חמורה ניתן לזהות נגיפים העשויים להאריך את משך אשפוזם והם עלולים להדביק ילדים אחרים החולקים עימם חדר.

במחקר הפרוספקטיבי בן שלוש שנים נכללו 16 בתי חולים והחוקרים התבססו על בדיקת RT-PCR (Real Time Polymerase Chain Reaction) שבוצעה ב2207 ילדים מתחת לגיל שנתיים שאושפזו בשל ברונכיוליטיס חמורה, שהינה הזיהום הנשימתי הנפוץ ביותר בקבוצת גיל זו.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 1866 ילדים שנמצאו חיוביים לנגיף HRV (Human Rhinovirus) ו/או RSV (Respiratory Syncytial Virus) ומצאו כי כ-30% מהילדים סבלו מזיהומים מרובים. למרות ש-RSV לבדו היה הזיהום הנפוץ ביותר, עם 1075 ילדים שנמצאו חיוביים לנגיף זה בלבד (57.6%), 15.4% נוספים (287 ילדים) נמצאו חיוביים הן ל-RSV והן ל-HRV ו-12.2% מהילדים עם RSV היו גם חיוביים לנגיפים אחרים (227 ילדים). כ-9% מהילדים היו חיוביים ל-HRV בלבד.

מניתוח מתוקנן של הנתונים עולה כי בילדים עם RSV וגם HRV תועדה שכיחות גבוהה יותר של אשפוז בבית החולים למשך למעלה משלושה ימים (יחס סיכויים של 1.33) בהשוואה לילדים עם RSV בלבד. התוצאות מתוקננות ל-15 משתנים דמוגרפים וקליניים, כמו גם המרכז הרפואי. בילדים עם HRV בלבד משך האשפוז היה קצר יותר בהשוואה לילדים עם RSV בלבד (יחס סיכויים של 0.36).

לאור זאת, על-בסיס ממצאי המחקר הנוכחי החוקרים  סבורים כי אין נהלי קיבוץ החולים אינם יעילים כפי שסברו עד כה. הם ממליצים להקדיש תשומת לב רבה יותר ל-HRV במסגרת המחקרים בנושא ברונכיוליטיס.

Arch Pediatr Adolesc Med. Published online April 2, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה