Viral Infections

חשיבות מניעת שפעת אימהית במהלך ההריון (CMAJ)

ממחקר חדש עולה כי בצאצאים לאימהות שקיבלו חיסון כנגד שפעת במהלך ההריון תוצאות טובות יותר בכל הנוגע לגדילה תוך-רחמית , לצד הפחתת שיעור הזיהומים הנשימתיים במהלך עונת השפעת. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת CMAJ.

החוקרים מסבירים כי חיסון כנגד שפעת במהלך ההריון מספק הגנה לאם, לעובר וליילוד עד גיל שישה חודשים. מאחר שישנם נתונים רבים אודות הבטיחות של החיסון במהלך ההריון, על רופאים לעודד הקפדה על נטילת חיסון זה.

מדגם המחקר כלל 172 נשים הרות, שקיבלו חיסון פעיל כנגד שפעת ו-168 נשים הרות שקיבלו חיסון כנגד פנאומוקוק ושימשו כקבוצת ביקורת. 372 מהתינוקות לאימהות אלו נכללו בסקירה.

במהלך תקופת המחקר, בקבוצת ההתערבות שיעור התינוקות הקטנים לגיל ההיריון היה נמוך יותר משמעותית, בהשוואה לקבוצת הביקורת (28% לעומת 38%, p=0.05); ומשקל הלידה הממוצע היה גבוה ב-3% בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת (p=0.09).

במהלך עונת השפעת, היארעות מחלות של דרכי הנשימה באם ובתינוק הייתה נמוכה ב-49% בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת (p=0.0003). שיעור התינוקות שהיו קטנים לגיל ההיריון היה נמוך ב-57% בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת (25.9% לעומת 44.8%, p=0.03).

מנגד, במהלך התקופה בה זיהום השפעת לא היה נפוץ, לחיסון כנגד שפעת לא הייתה השפעה נראית לעין על התחלואה הנשימתית של האם והתינוקות, או על שיעור התינוקות שהיו קטנים לגיל ההיריון.

החוקרים מציינים כי משנת 2011 פורסמו ארבעה מחקרים רטרוספקטיביים שהתמקדו בנשים שקיבלו את החיסון, בהשוואה לאלו שלא חוסנו, והדגימו עליה משמעותית במשקל הלידה הממוצע.

CMAJ 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה