Viral Infections

היתרונות של החיסון כנגד נגיף רוטה עולים בהרבה על הסיכונים (מתוך הכנס השנתי ה-49 מטעם ה-Infectious Diseases Society of America)

ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי ה-49 מטעם ה-Infectious Diseases Society of America עולה כי יחס סיכון-תועלת תומך בהמשך מתן החיסון הזמין כיום כנגד נגיף רוטה (Rotavirus) למניעת זיהומים של מערכת העיכול ע”י הנגיף בילדים קטנים.

החוקרים מסבירים כי חיסון פומי קודם כנגד הנגיף (RotaShield) הוסר מהמדפים בשנת 1999 בעקבות עליה בסיכון להתפשלות מעי בתינוקות מחוסנים. החיסון הפומי הנוכחי (Rotarix) הושק בשנת 2006.

במחקר הנוכחי התבססו החוקרים על נתונים מאמריקה הלטינית, שם החיסון הושק לראשונה.

מהנתונים עולה כי עבור כל מקרה תמותה אחד של התפשלות עקב מתן החיסון, ניתן למנוע 400 מקרי תמותת ילדים על-רקע זיהום בנגיף רוטה, ועבור כל ילד אחד שאושפז בשל התפשלות בעקבות מתן החיסון, ניתן למנוע אשפוז של כ-841 ילדים בשל הזיהום הנגיפי.

החוקרים חישבו ומצאו כי החיסון כנגד הנגיף ימנע קרוב ל-145,000 אשפוזים בשל זיהומים של מערכת העיכול ע”י נגיף רוטה וכ-4,000 מקרי תמותה על-רקע הזיהום הנגיפי, במידה ויחוסנו 9.5 מיליון תינוקות ב-14 מדינות באמריקה הלטינית. באותה עת, החיסון עלול לגרום ל-172 אשפוזים נוספים בשל התפשלות (1.8 ל-100,000 תינוקות מחוסנים) ו-10 מקרי תמותה נוספים (0.11 ל-100,000 תינוקות מחוסנים). המשמעות הינה יחס סיכון-תועלת של 1:841 לאשפוז ו-1:395 לתמותה לטובת מתן החיסון.

החוקרים מסכמים וכותבים כי היתרונות של החיסון עולים בהרבה על הסיכונים האפשריים הכרוכים במתן החיסון. למרות שהסיכון קיים בעיקר בשבוע הראשון למתן החיסון, התועלת נותרת למשך עד חמש שנים. המסר הוא כי קיים סיכון מסוים להתפשלות באמריקה הלטינית וכי התועלת עולה באופן משמעותי הל הסיכונים. באשר לקבלת החלטות בנוגע למתן החיסון, הכותבים ממליצים להמשיך במתן החיסון לאור התועלת הרבה, בהשוואה לסיכון האפשרי.

מתוך הכנס השנתי ה-49 מטעם ה-Infectious Diseases Society of America

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה