Viral Infections

היעילות של חיסון אדג’וונטי כנגד H1N1 בילדים (Pediatrics)

עשרה ימים לאחר מתן החיסון לילדים, למתן מנה יחידה של חיסון אדג’וונטי כנגד שפעת עונתית H1N1, יעילות של למעלה מ-80% במניעת אשפוזים של ילדים, כך מדווחים חוקרים מקנדה במהדורת נובמבר של כתב העת Pediatrics.

החוקרים מסבירים כי בהקשר של מתן חיסון להגנה במהלך התפרצות אפידמיה, ישנה העדפה למתן מנה בודדת של חיסון בעל השפעה מהירה. לדבריהם, בניגוד לארצות הברית, בקנדה התכשיר העיקרי ששימש לחיסון היה AS03-Adjuvated H1N1 חד-ערכי, כאשר החל הגל השני של שפעת H1N1. על-בסיס ממצאים אימונוגניים קודמים ושיעור תופעות הלוואי, זריקה בודדת של מחצית מהמינון הניתן למבוגרים הומלצה לכלל הילדים בקוויבק, בגילאי שישה חודשים עד תשע שנים.

להערכת יעילות הגישה, החוקרים ערכו השוואה בין 221 ילדים שאושפזו בשל זיהום H1N1 בין 12 בנובמבר ועד 19 בדצמבר, 2009, ובין 663 ביקורות תואמות שלא אושפזו.

מתן חיסון עשרה ימים ומעלה לפני תאריך האשפוז היה נפוץ יותר בקבוצת הביקורות (21.6%) מקבוצת המקרים (8.1%). באשר למרווח של 14 ימים ומעלה, השיעורים המקבילים עמדו על 9.5% ו-4.1%.

תועלת החיסון למניעת אשפוזים, כאשר ניתן לפחות 14 ימים טרם הופעת המחלה, עמדה על 77%. לאחר תקנון, היעילות עלתה ל-85%. יעילות החיסון עמדה על מעט פחות מ-81% לאחר עשרה ימים ממתן החיסון. החוקרים מציינים כי ממצאים אלו עולים בקנה אחד עם היעילות המתוארת עם שתי מנות החיסון כנגד שפעת עונתית, כמומלץ לרוב לילדים שלא חוסנו בעבר.

עם זאת, הם מוסיפים, ההופעה המהירה של הגל השני של שפעת H1N1 לא נתן למנת החיסון השנייה את האפשרות להשפיע על המהלך, לכן ייתכן כי המלצה זו אינה תמיד מעשית, ויש ספק מסוים באשר למתן מנה שנייה של חיסון בזמן אפידמיה.

Pediatrics 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה