Viral Infections

חשיבות טיפול משולב ב-Telaprevir ו-Pegylated Interferon כנגד זני HCV (מתוך Gastroenterology)

במחקר חדש, שהוצג בכנס השנתי ה-57 של American Association for the Study of Liver Disease, מצאו החוקרים כי טיפול משולב ב- Pegylated Interferon (Peginterferon α-2a,  peg-IFN)   ו-Telaprevir, מדכא זני Hepatitis C Virus (HCV) שכיחים ועמידים.

במסגרת המחקר בודדו החוקרים רצפי נגיפים מחולים שטופלו ב- Telaprevir(VX-950) כטיפול יחיד, או בשילוב עם peg-IFN. החוקרים מצאו כי שילוב טיפול עם peg-IFN עם Telaprevir, או שילוב peg-IFN ו-RBV, לאחר טיפול ב- Telaprevir , הביאו לדיכוי הנגיפים .

8 חולים טופלו ב- Telaprevir בלבד, ו-8 טופלו בשילוב Telaprevir עם Interferon. בכל המשתתפים היתה ירידה התחלתית בעומס הנגיפי ובקבוצה שטופלה ב- Telaprevir עם Interferon, כל המטופלים המשיכו להגיב לטיפול. החוקרים לא מצאו פריצת דרך קלינית באף אחד מהמטופלים, למרות שמצאו זנים עמידים בחלק מהחולים.

החוקרים מדווחים כי זני נגיפים עמידים בודדו מ-6 מבין 8 החולים עם HCV RNA שניתן היה לזיהוי בזמן טיפול ב- Telaprevir בלבד, במהלך תקופה של 14 ימים. לאחר מכן, בשבוע 24, החוקרים דיווחו כי לא ניתן היה לזהות את רמות HCV RNA בכל החולים שהמשיכו את הטיפול ב-Peg-IFN ו-RBV.

בזרוע שניה של המחקר, בודדו זני נגיפים עמידים מ-2 מבין 8 החולים שקיבלו טיפול משולב ב- Telaprevir ו-peg-IFN למשך 14 ימים. בהמשך, בשני החולים היו רמות HCV RNA שאינן ניתנות לזיהוי בשבוע 12 ו-24. החוקרים מציינים כי בעבר הם הוכיחו כי זנים עמידים לטיפול ב- Telaprevir היו רגישים לטיפול ב-Interferon בתנאי מעבדה. המחקר הנוכחי הוכיח כי ניתן לזהות את הוריאנטים הללו בגוף החי, בחולים.

אולם, ב-8 החולים שטופלו ב-Interferon ביחד עם Telaprevir, המשיכה הירידה בעומס הנגיפי.

למרות הדיכוי הנגיפי המרשים בעקבות טיפול ב- Telaprevir ו-Interferon, יש להמתין לתוצאות מחקרים הבודקים את התגובה הממושכת לטיפול.

Gastroenterology- 2007 01 (Vol. 132, Issue 1)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה