Viral Infections

חשיבות אנטי-אוקסידנטים במקרים של דלקת ריאות חריפה בעקבות זיהום RSV (מתוך Am J Respir Crit Care Med)

ממחקר חדש, שפורסם בגליון 15 בדצמבר של American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine, עולה כי טיפול באנטי-אוקסידנטים משפר את הדלקת בריאות בעקבות נגיף RSV (Respiratory Syncytial Virus).

מחקר קודם מצא כי טיפול באנטי-אוקסידנטים מצמצם את הפגיעה הריאתית ומשפר את ההישרדות במודל בע”ח של אינפלואנזה, אך לא ידוע באם זיבום בנגיף RSV מוביל לנזק בעקבות עקה חמצונית משמעותית בריאות, ובאם אנטי-אוקסידנטים משפיעים על מהלך מחלת הריאות בעקבות הזיהום.

החוקרים בחנו את השפעות טיפול באנטי-אוקסידנטים במקרים של דלקת ריאות בעקבות RSV, את המהלך הקליני ואת תגובתיות-יתר של דרכי האויר במודל עכברים.

זיהום RSV הוביל לעליה משמעותית במדדי העקה החמצונית בריאות.

טיפול באנטי-אוקסידנטים צימצם את הירידה במשקל בעקבות זיהום RSV, שיפר את מדדי התחלואה בעקבות הנגיף, ואת תגובתיות היתר של דרכי האויר בכל מינוני Metacholine.

כמו כן, טיפול באנטי-אוקסידנטים הוריד משמעותית את מעבר תאי הדלקת לרקמת הריאות, בעקבות הזיהום.

בבע”ח שטופלו באנטי-אוקסידנטים זוהו מרקרים של עקה חמצונית, הדומים לאלו בביקורות, והטיפול הביא לירידה עקבית בכימוקינים דלקתיים וציטוקינים.

למרות שקשה לקבוע את מנגנון ההגנה המדויק של אנטי-אוקסידנטים במקרים של זיהום RSV, החלשת התהליך הדלקתי היא ככל הנראה המנגנון העיקרי.

היכולת של אנטי-אוקסידנטים להקל על התסמינים והפתולוגיה של זיהומי RSV מחייבת מחקר נוסף של טיפולים אלו ככלי חדש במקרים של מחלת ריאות ויראלית.

Am J Respir Crit Care Med 2006;174:1361-1369.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה