Viral Infections

הקשר בין נגיף Bocavirus Human וזיהומים בדרכי הנשימה (J Infect Dis)

שני מחקרים חדשים, שפורסמו בגליון 1 בנובמבר של Journal of Infectious Diseases, מצאו קשר בין נגיף Human Bocavirus (HBoV) וזיהומים בדרכי הנשימה, בעיקר ביילודים וילדים צעירים.

Human Bocavirus הוא נגיף Parvovirus שזוהה לאחרונה, המאובחן לעיתים קרובים בדגימות נשימה, אך תפקידו בזיהומים במערכת הנשימה אינו ידוע.

במחקר הראשון, החוקרים סקרו דגימות נשימה ל-HBoV, בכדי לבדוק את מעורבותו במחלות נשימתיות.

HBoV היה הנגיף השלישי בשכיחותו שזוהה בבדיקות סקר לנגיפים ב-924 דגימות ממערכת הנשימה (מרביתן היו מיילודים וילדים קטנים), כאשר RSV ו-Adenovirus היו שכיחים יותר.

HBoV היה שכיח בעיקר בדגימות בהן היו נגיפים אחרים.

שכיחות HBoV היתה הגבוהה ביותר בחודשי דצמבר וינואר, והזיהום היה מוגבל כמעט אך ורק ליילודים וילדים קטנים. הקשר עם מחלה נשימתית היה דומה לזה של RSV.

במחקר השני, החוקרים בחנו דגימות נשימה שהיו שליליות לנגיפים נשימתיים אחרים, לזיהוי HBoV. הדגימות נלקחו מילדים עם או בלי תסמינים נשימתיים.

22 מ-425 דגימות (5.2%) היו חיוביות ל- HBoV, אך לא היתה התקבלה תשובה חיובית באף אחת מ-96 הדגימות מילדים אסימפטומטים. תסמינים בילדים עם בדיקה חיובית ל- HBoV, כללו צינון (90%), חום (70%), שיעול (70%) וצפצופים (50%).

מיעוט הילדים עם הזיהום (30%) סבלו מהיפוקסיה. ב-12 מבין 17 ילדים שעברו צילום רנטגן, התקבלה תשובה אבנורמלית.

מהנתונים עולה כי HBoV הוא הגורם האטיולוגי האחראי למחלות בדרכי נשימה עליונות ותחתונות ביילודים וילדים קטנים. דרושים מחקרים נוספים בכדי להגדיר היטב את הפרופיל האפידמיולוגי של הפתוגן החדש הנ”ל.

החשיבות העיקרית של המחקרים הללו, היא שבפעם הראשונה, מספר גדול של פרטים ללא תסמינים רספירטוריים נכללו כביקורות, ו- HBoV לא נמצא, או שנמצא לעיתים רחוקות, בקבוצת הנבדקים הזו.

החוקרים מוסיפים כי רשימת העובדות שעדיין אינן ידועות באשר לנגיף, ארוכה בהרבה בהשוואה למה שידוע אודות הפתוגן החדש.

J Infect Dis 2006;194:1197-1199,1276-1290.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה