Viral Infections

הקשר בין זיהום HPV בגברים ופרטנרים רבים או מין מזדמן (Int J Cancer)

ממחקר חדש, שפורסם בגליון 15 באוקטובר של International Journal of Cancer, עולה כי זיהום HPV (Human Papillomavirus), שכיח יותר בגברים עם מספר גדול יותר של בני זוג מיניים במהלך חייהם. כמו כן, גברים הבאים במגע עם עובדות מין, מצויים בסיכון מוגבר.

למרות שנערכו מחקרים מקיפים באשר לזיהום HPV בנשים, מעט מאוד מחקרים בחנו את הזיהום באוכלוסיית הגברים הכללית.

החוקרים בחנו את השכיחות והדטרמיננטות של זיהום HPV בקרב 779 גברים מקסיקנים, שהתקבלו למרפאות ציבוריות, במטרה לעבור ניתוח לכריתת צינור הזרע (Vasectomy).

שכיחות כל אחד מסוגי HPV עמדה על 8.7%. השכיחות הגבוהה ביותר נרשמה בקרב גברים מתחת לגיל 25 (13.6%), בעוד שהשכיחות הנמוכה ביותר זוהתה בקרב גברים בגיל 40 ומעלה (6%).

הסיכון ל-HPV היה גבוה פי3.7 בגברים עם 4 בנות זוג מיניות במהלך חייהם, בהשוואה לגברים עם בת זוג אחת בלבד במהלך חייהם. הסיכון לא היה גדול יותר באופן משמעותי בגברים עם 3 בנות זוג או יותר, אך עלה בגברים עם 3 מגעים מיניים מזדמנים, או יותר, או 3 מגעים מיניים עם עובדות מין, או יותר.

הקשר בין זיהום HPV ובין מספר בנות הזוג המיניות במהלך החיים, הוא אחד הקשרים החזקים שדווחו במחקרים שהתמקדו בגברים. השימוש בקונדום וברית מילה צימצמו את הסיכון לזיהום HPV, בעוד ששטיפת איברי המין לאחר מגע מיני, ועישון בהווה או בעבר, לוו בסיכון מוגבר לזיהום HPV.

שכיחות HPV בגברים מקסיקנים היתה דומה לשכיחות שנמצא בנשים מקסיקניות, באותן קבוצות גיל.

Int J Cancer 2006;119:1934-1939.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה