Viral Infections

האיחוד האירופי קורא לחסן את כל המתבגרות כנגד סרטן צוואר הרחם

האיחוד האירופי קורא לחסן את כל המתבגרות במדינות האיחוד כנגד HPV (Human Papillomavirus), הקשור במרבית המקרים של סרטן צוואר הרחם.

Gardasil, חיסון המגן מפני HPV, אושר לשימוש בחודש שעבר, לטיפול בבנות בגילאי 9-15 שנים, ונשים בגילאי 16-26. במאמר מערכת שפורסם ב-Lancet, צויין כי על-מנת להשיג הכחדה יעילה וארוכת טווח של זיהום HPV, יש לחסן את כל המתבגרות.

החיסון כבר יצא לשימוש בארה”ב, שם ההמלצה היא לחסן את כל הבנות מגיל 9 עד 26.

ב-Lancet נכתב כי מצטברות עוד ועוד עדויות התומכות בחיסון הן בבנים והן בבנות, אך צויין בנוסף כי דרושים בתכיפות נתונים נוספים ממחקרים בבנים. בינתיים, האיחוד האירופי מציע למדינות החברות בו לקחת את המושכות, ולחייב את החיסון בכל הבנות בגיל 11-12.

גרמניה, בריטניה, הולנד, מדינות סקנדינביה, צרפת, בלגיה, שוויץ, אוסטריה, אירלנד ופורטוגל, צפויות לקבל את המוצר בשנה הקרובה. החיסון ישווק בספרד, איטליה ויוון בשנת 2007.

לידיעה במדסקייפ

דר’ יואב שכטר, מנהל קשרי החוץ של MSD ישראל מסר בתגובה: גרדסיל הינו החיסון הראשון והיחיד נגד סרטן צוואר הרחם. MSD הגישה את כל החומר הדרוש לרישום למשרד הבריאות מייד עם אישורו על ידי ה FDA כמתחייב מנהלי משרד הבריאות. לחברה אין מידע בכל הקשור ללוחות הזמנים לאישור חיסון פורץ דרך זה. ד’ שכטר הוסיף כי הוא מקווה כי משרד הבריאות יאיץ את רישום גרדסיל בישראל על מנת שאזרחי המדינה, כמו אזרחי ארה”ב ואירופה, יוכלו להנות מהחיסון

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה