Viral Infections

אין שכיחות מוגברת של זיהומי RSV עיקשים בחולי COPD (מתוך Am J Respir Crit Care Med)

מחקר חדש מצא כי זיהום RSV (Respiratory Syncytial Virus) עיקש, בדרגה נמוכה, אינו שכיח בחולי COPD (Chronic Obstructive Pulmonary Disease), בניגוד למחקר קודם שמצא שכיחות גבוהות של הזיהום בקרב חולים אלו.

החוקרים הסבירו כי זיהומי RSV בקבוצת חולי COPD אחריהם עקבו במשך שנה, היו קשורים לרוב לאירועי מחלה נשימתית. בשני מחקרים שנערכו לאחרונה, מצאו RSV RNA באמצעות בדיקות RT-PCR באחד מארבע חולים עם COPD יציבה. מספר העותקים של RSV היה בד”כ נמוך, והיה קשור ברמות מוגברות של סמני דלקת, עובדה המרמזת כי ייתכן זיהום RSV בדרגה נמוכה בחולי COPD רבים.

בכדי לבחון את הנושא, החוקרים ערכו בדיקות RT-PCR לבדיקת הפרשות מדרכי הנשימה העליונות והתחתונות של חולי COPD, במהלך תקופה של שנה אחת. החולים נבדקו כל חודשים, ונבדקו גם במהלך מחלה. בנוכחות מבחן חיובי, בוצע מבחן חוזר כל שבוע, עד שזוהו שתי דגימות שליליות רצופות.

המחקר כלל 112 משתתפים, 92 מהם היו חולים במהלך תקופת המחקר. החוקרים מצאו RSV ב-6.5% מדגימות האף של הנבדקים החולים, אך באף אחת מדגימות האף של הנבדקים עם מחלה יציבה. RSV זוהה ב-7.2% מדגימות הכיח של משתתפים חולים, בהשוואה ל-0.9% מהמשתתפים שלא היו חולים.

11 משתתפים נדבקו ב-RSV לפחות פעם אחת במהלך תקופת המחקר, בחולה אחד זיהו שני אירועי הדבקה. רק שלושה זיהומים זוהו בזמן ביקור שגרתי.

86% מזיהומי RSV שזוהו היו קשורים בתגובת נוגדנים בסרום או בדגימות אף, בעוד שתסמינים של מחלה נשימתית חמורה זוהו רק ב-73% מאלו שנדבקו ב-RSV.

זיהומי RSV שהופיעו באסימפטומטים, נבעו ככל הנראה מהדבקות נפל.

מהמחקר עולה כי מרבית זיהומי RSV בחולי COPD קשורים במחלה נשימתית סימפטומטית אקוטית, והם לא מצאו כל עדות לכך שזיהום RSV בדרגה נמוכה מופיע בשכיחות משמעותית בחולי COPD. בכדי לתת מענה דפיניטיבי לסוגיה, יש לשלול קונטמינציה של דגימות RT-PCR ובדיקות של דגימות דרכי הנשימה התחתונות באמצעות Bronchial Alveolar Lavage או ביופסיית ריאה.

Am J Respir Crit Care Med 2006;173:639-643.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה