Viral Infections

Tamiflu יעיל כנגד זני שפעת העופות

Tamiflu (Oseltamivir), התרופה שמדינות רבות אוגרות כדי להדוף פנדמיה של שפעת העופות, יעיל במקרים שניתן בשלב מוקדם דיו, לדברי רושה, היצרן של התרופה.

מהתוצאות עולה כי Tamiflu יכול למנוע תמותה מ-H5N1 בבעלי חיים. עם זאת, דרושים מחקרים נוספים כדי לזהות את המינון האופטימלי של Tamiflu במתן מאוחר (24 ו-48 שעות) לאחר הזיהום בנגיף H5N1.

הצהרה זו מגיעה לאחר מחקר שפורסם ב-Lancet בו טענו רופאים כי הם לא מצאו כל עדות ליעילות Tamiflu כנגד שפעת העופות. המחקר החדש של רושה בדק את יעילות Tamiflu שניתן לסמורים 4 שעות לאחר הדבקה ב-H5N1. התוצאות הראשוניות הללו מעודדות מאחר שעולה מהן כי טיפול מוקדם ב- Tamiflu יעיל כנגד זן H5N1.

הנגיף בו השתמשו בודד מחולה בויטנאם שנדבק בשפעת העופות. מדובר בנתונים על בעלי חיים ובמספר מצומצם של בעלי חיים. התרופה ניתנה זמן קצר מאוד לאחר ההדבקה.

דיויד רדי, האחראי על מכירות Tamiflu לממשלות טוען מהניסיון עם שפעת עונתית עולה כי היעילות הגבוהה ביותר של התרופה זוהתה כאשר ניתנה ב-48 שעות הראשונות מהופעת התסמינים. הוא סירב לספק מסגרת זמן למתן התרופה לטיפול בשפעת העופות, אך ציין כי הנגיף אגרסיבי יותר מטבעו.

במחקר שפורסם בגליון דצמבר של NEJM נכתב כי נגיף H5N1 יכול להתחמק מהתרופה, אך רושה ממשיך לטעון כי במקרים אלו החולים קיבלו מינון שגוי. רדי הוסיף וטען כי המחקר שפורסם ב-Lancet היה בלתי-אחראי מאחר שהציע לרופאים לא לטפל ב- Tamiflu לשפעת עונתית.

ב-WHO טענו כי ימשיכו להמליץ על Tamiflu למרות השאלות סביב יעילות התרופה לטיפול בשפעת העופות. הם ימשיכו לעקוב אחר מחקרים חדשים, שיסייעו לקבוע בין היתר את המינון הדרוש.

בהעדר חיסון לנגיף, WHO ממליץ לממשלות לאגור תרופות דוגמאת Tamiflu, תרופה אחת ממשפחת מעכבי Neuraminidase.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה