Viral Infections

הבנק העולמי מעריף את עלות התפרצות שפעת העופות בכ-1.2 מיליארד $ לפחות (מדסקייפ)

העלות (היקף הנזק) העולמית הכוללת במקרה של התפרצות שפעת העופות מוערכת בין 1.2  ל-1.4 מיליארד $ , כך הודיע הבנק העולמי ביום שישי האחרון, אשר עומד להציג הערכות אלה בפני תורמים בביג’ין, סין.

לפי הודעת הבנק, האיזורים בהם העלות תהיה הגבוהה ביותר הם מזרח אסיה, איזור האוקינוס השקט, ולאחר מכן אירופה, מרכז אסיה ואפריקה.

עד כה ידוע על 78 אנשים שמתו כתוצאה מהידבקות בוירוס H5N1 מעופות, מרביתם במזרח אסיה, ולאחרונה אף 3 מטורקיה. במקביל נכחדו עשרות מיליוני ציפורים בעולם מהוירוס.

חישוב העלות הפיננסית וגיוס המימון הוא רק נקודת פתיחה לאתגרים שיש להתכונן אליהם, מציינים בבנק העולמי, בכדי לעמוד בתכנית ההיערכות להתפרצות שפעת העופות. בהמשך, מסבירים אנשי הבנק, הצעד החשוב הוא לעבוד באופן צמוד עם המדינות השונות לצורך קביעת המימון הנדרש ויישום ההסדרים הנחוצים.

הבנק מציין שביצע את החישובים של המימון הנדרש בהסתמך על ההנחיות של סוכנויות כמו ה-WHO , וארגון החקלאות של האו”ם. הבנק מוסיף כי היה זה בלתי אפשרי להעריך מתי המגיפה עלולה לפרוץ, ובאיזו רמת חומרה, כך שקשה להעריך נתונים מדוייקים, אך ברור הנטל על מערכת הבריאות הוא ניכר.

ע”פ מומחים, הוירוס עדיין אינו מדביק בקלות בני אדם, ועד כה הנדבקים היו במגע הדוק עם ציפורים/עופות, אך המספר הגדל של בני אדם שנדבקו בוירוס מעלה את הסיכון ליצירת מוטציה בוירוס אשר עלולה ליצור מגיפה שתביא לתמותה של מיליוני בני אדם.

דוברי הבנק אמרו ש-75 מיל’ $ נדרשים לתמיכה בבריאות החיות, ו-157.6 מיל’ $ לחיזוק מערכות בריאות, כולל 56 מיל’ $ ליצירת מלאי חירום של תרופות אנטיויראליות.

מועצת המנהלים של הבנק העולמי אישרה קו אשראי של 500 מיל’ $ למדינות הזקוקות לעזרה, כשהמדינה הראשונה שתקבל מימון היא קירגזסטן.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה