Viral Infections

מבחן מנטו כפול עשוי לשפר אבחנת שחפת (Tuberculosis)

ממחקר חדש עולה כי מבחן מנטו, באמצעות Purified Protein Derivative (PPD) Type B עשוי לסייע באבחון שחפת בנבדקים עם תגובה מעורפלת במבחן קונבציונאלי PPD-S Tuberculin Test.

בזמן שתגובה של 12 מ”מ ומעלה במבחן PPD-S היא אינדיקטיבית לזיהום ותגובה של 7 מ”מ ומטה שוללת זיהום, תגובה של 8-11 מ”מ נחשבת תגובה מעורפלת או ספק זיהום . זיהוי חולי שחפת בקבוצה זו יסייע לשפר את איתור שיעורי המקרים ומתן טיפול מוקדם.

החוקרים בדקו את הנתונים ממחקר בנוגע לחיסון BCG משנת 1968 שעקב אחר 240,000 איש בדרום הודו. לאחר מתן 3 IU PPD-S ו-10 IU PPD-B, רשמו את גודל התגובה העורית וכן את ההבדל בגודל התגובה בעקבות PPD-S ובעקבות PPD-B. לאחר מכן עקבו כל 30 חודשים במשך 15 שנים לאיתור כל סימן לשחפת.

החוקרים ראו כי בלמעלה מ-17,000 ילדים נרשמה תגובה מעורפלת למבחן PPD-S, עם תגובה בגודל 8-11 מ”מ. בקבוצה זו, בנבדקים עם תגובה במבחן PPD-S הגדולה בלפחות 2 מ”מ מהתגובה במבחן PPD-B  נרשם שיעור שנתי גבוה באופן משמעותי לתרביות חיוביות לשחפת.

השכיחות השנתית של שחפת עמדה על 154 לכל 100,000 איש בקרב הנבדקים עם הבדל של 2 מ”מ ומעלה בין שני המבחנים, בהשוואה לשיעור של 93 לכל 100,000 איש בנבדקים עם הבדל קטן מ-2 מ”מ בין המבחנים. ממצאים אלו רומזים כי ההבדל בתגובה העורית במבחן PPD-S ומבחן PPD-B יכולים לשמש לשיפור האבחנה של שחפת במקרים שנויים במחלוקת.

בנוסף לערך האבחנתי, PPD-B, שמקורו ב-Non-Tuberculosis Mycobacterium, עשוי להשפיע גם על התקדמות השחפת משלב הזיהום עד לשלב המחלה הקלינית.

למרות ש-PPD-B אינו זמין כרגע, מבחני PPD-B צריכים לשמש לזיהוי הדבקות בשחפת ולהבדיל בין הדבקות חיידקי Tuberculosis ו-Non-Tuberculosis, אך רק בתת-הקבוצה עם תגובת ביניים למבחן PPD-S.

Tuberculosis 2005.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה