Viral Infections

השפעות הוספת Ribavirin ל-Interferon בטיפול ב-Chronic Hepatitis C (מתוך Arch Intern Med.)

עדויות מצביעות על כך ששילוב טיפול Ribavirin עם Interferon מנקה את נגיפי Hepatitis C מהדם ב-40% מחולי Chronic Hepatitis C, עם זאת ההשפעה על ההשלכות הקליניות אינה ברורה.

מחקר חדש נועד להשוות בין ההשפעות המועילות והמזיקות של טיפול משולב ב-Ribavirin ו-Interferon לעומת טיפול ב-Interferon בלבד, בטיפול ב-Chronic Hepatitis C.

הממצאים נבדקו באופן בלתי-תלוי ע”י 2 חוקרים, שבחנו את מאגרי הנתונים.

המדד העיקרי שנבחר היה תחלואה פלוס תמותה ופינוי נגיפי. מדדים משניים כללו תגובה היסטולוגית, איכות חיים ותופעות לוואי.

החוקרים התייחסו לטיפול אנטי-ויראלי קודם (מטופלים חדשים, מטופלים בנסיגה או העדר תגובה לטיפול קודם), מאפייני המטופל, משטר הטיפול, איכות מתודולוגית ומשך המעקב.

סה”כ בדקו 72 מחקרים בהם השתתפו סה”כ 9,991 נבדקים. טיפול משולב ב-Ribavirin + Interferon הוריד בצורה משמעותית את התחלואה והתמותה (Peto odds ratio, 0.46; 95% confidence interval [CI], 0.22-0.96 ) ושיפר באופן משמעותי את הפינוי הנגיפי במטופלים נאיבים (risk ratio, 0.72; 95% CI, 0.68-0.76), מטופלים בנסיגה (risk ratio, 0.63; 95% CI, 0.54-0.73) ומטופלים שלא הגיבו לטיפול (risk ratio, 0.89; 95% CI, 0.84-0.94).

טיפול משולב שיפר משמעותית גם את התגובה ההיסטולוגית של הכבד. ההשפעה על איכות החיים אינה ברורה. עם זאת, טיפול משולב העלה באופן משמעותי את הסיכון לתופעות לוואי המטולוגיות, גסטרואינטסטינליות, דרמטולוגיות ואחרות.

לסיכום, השפעות טיפול משולב של Ribavirin פלוס Interferon על הפינוי הויראלי עשויות להביא לירידה בתמותה ובתחלואה בנבדקים עם זיהום Chronic Hepatitis C. עם זאת, טיפול משולב קשור בסיכון מוגבר לתופעות לוואי.

Arch Intern Med. 2005;165:2206-2212.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה