Vascular Surgery

תוצאות מבטיחות לטיפול בפצע בלחץ-שלילי בניתוחי ראש וצוואר (JAMA Facial and Plastic Surgery)

טיפול בפצעים בלחץ שלילי (Negative Pressure Wound Therapy) הינו כלי יעיל לטיפול בחולים לאחר ניתוחי ראש וצוואר, כך עולה מסקירת מקרים חדשה, שפורסמה בכתב העת JAMA Facial and Plastic Surgery.

לדברי החוקרים, טיפול בלחץ שלילי הינה גישה מצוינת להאצת ריפוי פצע ועשויה לסייע להסרת רוק מאזורים שאינם מחלימים היטב. בעבר, הוכח כי גישה זו מביאה להאצת ריפוי פצע בתנאים שונים, אך לא היו נתונים רבים אודות הטיפול בפצעים מורכבים של הראש והצוואר. כעת, מתארים הכותבים את הניסיון שלהם עם גישת הטיפול ב-115 חולים עם פצעים באזור הראש והצוואר, מרביתם בדרגת מורכבות גבוהה (91/115, 79.1%).

החולים טופלו ב-1-10 חבישות לחץ שלילי, במשך בין יום לשבוע. תופעות הלוואי של הטיפול כללו דימומים בשני חולים, הותרת חבישה בשוגג בחולה אחד ופקק ריר בצינור ההנשמה שנכנס למכשיר הטיפול בלחץ שלילי בחולה אחד. בשלושה מטופלים לא ניתן היה לשמור היטב על אטימת החבישה בלחץ שלילי.

במרבית החולים זוהה לפחות גורם סיכון אפשרי אחד להפרעה לריפוי פצע (82/115, 71.3% מהחולים), כאשר בשליש זוהו שני גורמי סיכון, או יותר (39/115 חולים, 33.9%).

כשליש מהחולים עם פצעים מורכבים טופלו בגישת NPWT להאצת ההחלמה לפני טיפול דפיניטיבי עם רקמה עם אספקת דם. 25 חולים טופלו בגישה זו עם חשיפה של כלי דם גדול, 55 חולים טופלו לאחר העברה של רקמה ללא כלי דם, ו-32 פצעים כללו טיפול מותאם לאחר כריתת הלרינקס.

החוקרים כותבים כי עיקר המורכבות נובע מהלמידה כיצד לאטום את הפצע, כאשר במקרים בהם ניתן להשיג אטימה הולמת, ניתן לאטום פיסטולות מורכבות ולחזק סגירת פצעים. הם מוסיפים כי גישה זו טובה במיוחד בחולים לאחר טיפולי קרינה, ניתוח או קשישים עם הפרעה בריפוי פצע. מדובר בגישה טובה להרחיק רוק מאזורים קריטיים או מבנים וסקולאריים בצוואר.

JAMA Facial Plast Surg 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה