Vascular Surgery

פורסמו תוצאות מחקר TWENTE להשוואה בין תומכן מסוג Resolute ובין תומכן Xience (מתוך J Am Coll Cardiol)

נתוני מחקר TWENTE, מהם עולה כי תומכן מצופה Zotarolimus מסוג Resolute (מדטרוניק) אינו-נחות בהשוואה לתומכן מצופה Everolimus מסוג Xience (אבוט) בטיפול בחולים בתנאי העולם האמיתי עם נגעים מורכבים וכאשר משמש מחוץ להתוויות המקובלות, פורסמו עתה במהדורת 10 באפריל של כתב העת Journal of the American College of Cardiology.

החוקרים ערכו את המחקר ללא מגבלה על מספר כלי הדם או הנגעים המטופלים וללא הגבלה של אורך הנגע או גודל כלי הדם. בסה”כ, מדגם המחקר כלל 1391 חולים עם אנגינה יציבה או תסמונת כלילית חדה ללא עליות מקטע ST. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול בתומכן Xience V או תומכן Resolute.

בסה”כ, 52% חולים אובחנו עם תסמונת כלילית חדה ו-70% מהנגעים המטופלים היו מסוג B2/C. באשר ליעד הסיום העיקרי של המחקר לאחר שנה אחת, תוצא משולב של תמותה לבבית, אוטם לבבי ו-TVR (Target Vessel Revascularization), השיעורים היו דומים בין מטופלים ב-Resolute ובין מטופלים ב-Xience (8.2% לעומת 8.1%, בהתאמה; p=0.001 להעדר-נחיתות). מרכיבים פרטניים של תוצא הסיום העיקרי היו דומים בשתי קבוצות החולים. שיעורי תרומבוזיס של התומכן היו נמוכים 0.58% מהמטופלים ב-Xience ו-0% במטופלים ב-Resolute ללא הבדל מובהק סטטיסטית בין שתי הקבוצות.

כאמור, ב-77% השימוש בתומכן נעשה מחוץ להתוויות, עם שיעור גבוה של חולים עם נגעים מורכבים ומחלה כלילית מתקדמת הדורשת PCI של מספר כלי דם.

J Am Coll Cardiol 2012; 1350-1361

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה