Vascular Surgery

התועלת של Rituximab בטיפול בחולים עם Cryoglobulinemic Vasculitis (מתוך Arthritis Rheum)

Rituximab הינה אפשרות טיפול טובה מאוד בחולים עם Cryoglobulinemic Vasculitis, כך טוענים חוקרים מאיטליה במאמר חדש שפורסם בכתב העת Arthritis & Rheumatism.

לדברי החוקרים, Rituximab עדיף על טיפול אימונוסופרסיבי בחולים עם Cryoglobulinemic Vasculitis חמורה, כאשר אין התוויה לטיפול אנטי-ויראלי. במקרים אלו, טיפול מונותרפי ב- Rituximab עשוי לשמש כגישת טיפול חדשה.

החוקרים מציינים כי Rituximab הוכח כטיפול יעיל במקרים אלו, אך מדובר היה במחקרים רטרוספקטיבים, עם תקופת מעקב מוגבלת. לאור זאת, הם ערכו מחקר אקראי ומבוקר להערכת Rituximab, בהשוואה לטיפול אימונוסופרסיבי מקובל בחולים שלא הגיבו היטב לטיפול או שלא היו מועמדים לטיפול אנטי-ויראלי.

במחקר הנוכחי, במרבית המקרים היה קשר בין Cryoglobulinemic Vasculitis ובין זיהום בנגיף HCV (Hepatitis C Virus) (93%). החולים סווגו לפי הביטויים (כיבים עוריים, גלומרולונפריטיס פעילה או נוירופתיה היקפית עמידה לטיפול), ולאחר מכן חולקו באקראי לטיפול ב- Rituximab או טיפול קונבנציונאלי, שכלל סטרואידים, Azathioprine, או Cyclophosphamide, או פלזמה-פרזיס.

ניתן היה לתת טיפול בסטרואידים בשילוב עם Rituximab, אך במטרה להפחית את המינון.

המטרה הראשונית הייתה לכלול 124 חולים, אך הבדל מובהק בתגובה זוהה בשלב מוקדם והגיוס הופסק לאחר שהיו נתונים זמינים עבור 57 חולים לניתוח ITT (Intention-To-Treat).

התוצא העיקרי היה שיעור החולים שנותרו תחת הטיפול המוקצה 12 חודשים לאחר ההקצאה האקראית. שיעורי הישרדות הטיפול עם Rituximab, בהשוואה לחולים שלא טופלו ב- Rituximab, עמדו על 64.3% לעומת 3.5% (הבדל של 60.8%, p<0.0001) לאחר למעלה מ-12 חודשים.

החוקרים מוסיפים כי בקבוצת הטיפול הקונבנציונאלי לא חל שינוי במדד Birmingham Vasculitis Activity Score, אך עם טיפול ב- Rituximab נרשמה ירידה מ-11.9 בתחילת המחקר ל-7.1 לאחר חודשיים ול-5.4 לאחר 12 חודשים.

תגובה מלאה או חלקית ל- Rituximab תועדה בחמישה מבין חמישה חולים עם כיבים עוריים, ארבעה משבעה חולים עם גלומרולונפריטיס ו-11 מבין 16 חולים עם נוירופתיה היקפית.

בקבוצת הטיפול הקונבנציונאלי, 23 מבין 28 החולים שלא הגיבו לטיפול החליפו לטיפול ב- Rituximab, ותגובה תועדה בתוך שישה חודשים ב-14 מהם (60.9%).

בקבוצת המטופלים ב- Rituximab תוארו חמש תופעות לוואי חמורות, לעומת שלוש תופעות לוואי בקבוצת החולים שלא טופלו ב- Rituximab, עם שישה מקרים בחולים שהחליפו לטיפול ב- Rituximab.

החוקרים מסכמים וכותבים כי המחקר הנוכחי מדגים את העדיפות של טיפול מונותרפי ב- Rituximab, בהשוואה לטיפול סטנדרטי. בעבר לא היו עדויות זמינות בדרגה זו, והם סבורים כי הממצאים תומכים במתן Rituximab במקרים אלו.

Arthritis Rheum 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה