Vascular Surgery

סוכנות ה-FDA אישרה מערכת שתל תומך לטיפול במפרצת של אבי העורקים הבטני (מתוך הודעת ה-FDA)

מערכת שתל-תומך חדשה, Ovation Abdominal Stent Graft System, שאושרה ע”י ה-FDA (Food and Drug Administration) מספקת מענה לטיפול במפרצות של אבי העורקים הבטני בחולים עם עורקים קטנים.

החוקרים מסבירים כי במידה והעורקים קטנים מדי, לא ניתן להשתמש בשתל-תומך קלאסי, עם החדרת צנתר, ובמקום זאת, נדרשת התערבות פולשנית יותר עם ניתוח פתוח לתיקון העורק.

המערכת החדשה מספקת אפשרות לטפל בחולים עם עורקים קטנים בניתוח פחות פולשני. השתל אינו רק קטן יותר בקוטר (20 מ”מ), אלא גם נדחס למערכת הצנתר בקוטר 4.7 מ”מ, הרבה יותר צר מהשתל הזמין בשווקים.

המערכת החדשה מיועדת לטיפול בחולים עם גישה דרך העורק הפמוראלי או עורק הכסל של פחות מ-7 מ”מ ואבי עורקים בעל קוטר פנימי של 15.5-17.4 מילימטרים. ישנה התווית נגד לשימוש במערכת בחולים עם זיהום העשוי להתפשט לשתל ובאלו עם אלרגיה למרכיבים של ההתקן. יש להימנע מהשימוש בשתל-תומך בחולים שאינם יכולים לעבור את בדיקות ההדמיה הנדרשות לפני הניתוח או לאחריו.

ה-FDA אישר את המערכת כאמצעי לשימוש הומינטארי, סיווג המיועד למוצרים המטפלים או מאבחנים פחות מ-4,000 חולים במדינה בכל שנה. הסוכנות קבעה כי ההתקן בטוח וכי היתרונות האפשריים עולים על הסיכונים לנזק או תחלואה, לאחר סקירת הנתונים. סיבוכים חמורים כוללים אירועים לבביים ובעיות הנוגעות למערכת הסירקולטורית, דרכי לימפה, המערכת הריאתית, מערכת העיכול ודרכי המין והשתן. סיבוכים אלו תואמים לסיבוכים של שתלים אנדווסקולאריים אחרים.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה