Vascular Disorders

צילום פלורסצין חיוני לזיהוי וסקוליטיס של הרשתית (מתוך כנס ה-Retina World Congress)

מקרים נדירים של וסקוליטיס של הרשתית תוארו עם טיפול הניתנים בזריקה לתוך הזגוגית וצילום פלורסצין (או Fluorescein Angiography) מהווה כלי חשוב לזיהוי ואבחנת מחלה זו, כך על-פי הרצאה שניתנה במסגרת כנס ה-Retina World Congress.

במהלך הרצאתו הסביר פרופ’ תומס אלביני כי ישנם מספר גורמים העלולים להקשות על אבחנה של וסקוליטיס של הרשתית לאחר זריקה, כולל העדר הסכמה אודות ההגדרה האבחנתית של מצבים אלו.

האתגרים האבחנתיים עלולים לנבוע מקשיים בקביעה אם מדובר בצביעה של כלי הדם או דלף של כלי דם ובמקרים רבים אין קונצנזוס. גורמים נוספים העשויים להקשות על אבחנה של וסקוליטיס של הרשתית כוללים ירידה בשימוש בצילום פלורסצין, העדר מערכת דירוג מקובלת של המחלה ואיכות הדמיות לא-אחידה המוגבלת עקב תהליכים ושינויים דלקתיים.

פרופ’ אלביני הסביר כי ממצאים קודמים הראו כי אובדן ראיה עקב וסקוליטיס של הרשתית לאחר זריקה לתוך הזגוגית נפוץ יותר בנשים, כמו גם בקרב חולים עם היסטוריה קודמת של דלקת ענביה. מעבר לשינויים שניתן לזהות בעורקים וורידים ובמדור הקדמי, החולים עשויים להתלונן על כאב או אי-נוחות עינית.

במידה והרופאים המטפלים לא ישלימו צילום פלורסצין הם עלולים לפספס בקלות חלק גדול מהממצאים הללו המעלים את החשד לאבחנה של וסקוליטיס של הרשתית. במהלך הרצאתו הציג פרופ’ אלביני תיאור מקרה של חולה שאובחן עם וסקוליטיס של הרשתית ופיתח אנדאופתלמיטיס.

על רופאי עיניים לדווח על כל המקרים של וסקוליטיס של הרשתית למנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration), לחברת התרופות ולוועדת ה-American Society of Retina Specialists Research and Safety in Therapeutics Committee.

באשר לטיפול גנטי, כאשר תכניות אלו בשלב 2 מתקדמות לשלב 3 ולאישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי, חשוב להבין טוב יותר את שיטת הטיפול האופטימאלית, הווקטור הטוב ביותר וכן מהו טיפול נוגד-דלקת מונע אופטימאלי במקרים אלו.

מתוך כנס ה-Retina World Congress

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה