Vascular Disorders

קווי דמיון ושוני בגורמי סיכון לחסימת עורק רשתית וחסימת וריד רשתית (Int Ophthalmol)

עין

במאמר שפורסם בכתב העת International Ophthalmology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הבדלים בגורמי סיכון להתפתחות חסימת עורק רשתית או חסימת וריד רשתית מרמזים להבדלים בפתופיזיולוגיה של שתי המחלות: בעוד שטרשת עורקים עומדת בבסיס התפתחות חסימת עורק רשתית, שינויים במפלי לחצי בעיניים עומדים בבסיס התפתחות חסימת וריד רשתית.

 

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין גורמי סיכון לחסימת עורק רשתית וחסימת וריד רשתית וכך לזהות קווי דמיון ושוני בין שתי ההפרעות הוסקולאריות.

 

החוקרים השלימו מחקר מקרה-ביקורת שכלל 5,708 חולים עם חסימת עורק רשתית, שכלל 5,708 חולים עם חסימת עורק רשתית להם התאימו שלושה חולים עם חסימת וריד רשתית. חולים עם חסימת וריד רשתית הותאמו לפי מין וגיל בתאריך האינדקס. כל הנתונים אודות החולים נאספו ממאגרי רישום בדנמרק וניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין חסימת וריד ועורק רשתית ובין גורמי הסיכון.

 

מהנתונים עולה כי חסימת עורק רשתית נקשרה בקשר משמעותי יותר עם יתר לחץ דם, אי-ספיקת לב, מחלת לב איסכמית, מחלת עורקים היקפית ואירוע מוחי, בהשוואה לחסימת וריד רשתית, עם גדלי השפעה שנעו בין 1.10 ועד 2.21. מנגד, חסימת וריד רשתית נקשרה עם קטרקט (גודל השפעה של 0.80, רווח בר-סמך 95% של 0.73-0.87) וגלאוקומה (גודל השפעה של 0.65, רווח בר-סמך 95% של 0.56-0.76).

 

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על הבדלים בפתופיזיולוגיה של חסימת וריד רשתית וחסימת עורק רשתית.

 

Int Ophthalmol, Sep 2, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה