Urinary Tract Infections

נפרקטומיה חלקית בלפרוסקופיה היא אלטרנטיבה מעולה לניתוח פתוח (מתוך The Journal of Urology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ינואר של The Journal of Urology, עולה כי נפרקטומיה חלקית בלפרוסקופיה היא אלטרנטיבה מצוינת לניתוח nephron-sparing פתוח.

בחולים עם סרטן כליה המועמדים לניתוח nephron-sparing, נפרקטומיה חלקית בלפרוסקופיה מניבה תוצאות מעולות בשליטה בסרטן לאחר 5 שנים ובתפקוד כלייתי השוות בערכן לניתוח פתוח.

החוקרים העריכו תוצאות של 56 חולים, שהשלימו לפחות 5 שנות מעקב לאחר ביצוע נפרקטומיה חלקית בלפרוסקופיה. כל הפרוצדורות הושלמו בהצלחה ללא צורך בנפרקטומיה רדיקלית או בניתוח פתוח, כמו כן, לא היו מקרי תמותה סביב הניתוח.

ל-3 חולים היו סיבוכים תוך כדי ניתוח ול-7 היו סיבוכים לאחר הניתוח. 8 חולים מתו בשל סיבות לא קשורות לאחר חציון זמן של 3.5 שנים לאחר הניתוח. לאף חולה לא היו גרורות מרוחקות של קרצינומת תא כליה או תמותה הקשורה לגידול. רק חולה אחד פיתח הישנות מקומית של קרצינומת תא סרטן כלייתי.

לאחר 5 שנים, שיעורי ההישרדות הכוללים ושיעורי ההישרדות הספציפיים לגידול היו 86% ו-100% בהתאמה. הישרדות חופשייה מהישנות ב-37 חולים עם קרצינומת תא כליה הייתה 97.3%.

לדברי החוקרים, הם עורכים כעת נפרקטומיה חלקית בלפרוסקופיה במרבית המסות הכליתיות הקטנות, כולל מקרים מסובכים ומאותגרים אנטומית. בהינתן מומחיות כירורגית לפרוסקופית מתאימה, הרוב המכריע של החולים, אשר מועמדים לניתוח nephron-sparing, יכולים לעבור נפרקטומיה חלקית בלפרוסקופיה על ידי מנתח לפרוסקופי מומחה.

בשנת 2007 צריכה להיות סיבה טובה מאוד לביצוע ניתוח מסוים בכירורגיה פתוחה. כעת החוקרים בודקים ביצוע נפרקטומיה חלקית בעזרת רובוטיקה ובעזרת לייזר ללא הפסקת זרימת הדם לכליה. לדבריהם, מחקרים אלה יגדילו משמעותית את היישום והיעילות של נפרקטומיה חלקית.

J Urol 2007;177:70-74

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה