Urinary Tract Infections

לא נמצא קשר בין שימוש ב-loratadine באם לבין hypospadias בילוד (Mor Mortal Wkly Rep)

על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, לא נמצא קשר בין שימוש באנטי-היסטמין שאיננו סדטי, loratadine , במהלך ההריון המוקדם, לבין הופעת hypospadias בילודים.

דאגה בעניין עלתה כאשר מחקר משנת 2002 מצא שכיחות מוגברת של hypospadias בקרב ילודים זכרים שנולדו לנשים שטופלו ב-loratadine במהלך ההריון. במחקר הנוכחי מוסבר כי המחקר הקודם לא הצליח לבודד את גורמי הערבוב המעורבים בתופעה, כגון היסטוריה משפחתית או גיל האם.

בכדי לבצע את המעקב, ניתחו החוקרים במחקר הנוכחי נתונים שנאספו במסגרת לימוד הפגמים המולדים. הם איתרו 563 ילודים זכרים שסבלו מ-hypospadias בדרגת חומרה שניה או שלישית, ו-1444 נבדקי ביקורת ביקרות ללא פגמים מולדים, שכולם נולדו בין השנים 1997-2001.  

8 אימהות מקבוצת הילודים בעלי ה-hypospadias ו-22 אימהות מקבוצת ילודי הביקורת דיווחו על שימוש ב-loratadine במהלך התקופה שבין חודש לפני ההריון לבין החודש השלישי להריון. לא נצפה סיכון מוגבר לאחר התאמה למשתנים כמו חודש הלידה, גיל האם, גזע, ומדינת המגורים.

החוקרים מסכמים כי בעוד הממצאים מסייעים להתמודדות עם הדאגה הכרוכה בשימוש ב-loratadine ובהופעת hypospadias, על נשים להמשיך להתייעף עם הרופא המטפל לפני כל שימוש בתרופה במהלך ההריון.

Mor Mortal Wkly Rep CDC Surveill Summ 2004;53:219-221.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה