Trauma

תועלת קלינית והיסטולוגית לטיפול ב-Dupilumab בחולים עם דלקת אאזנופילית של הוושט (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAAAI)

מנתונים חדשים ממחקר בשלב 3 שפורסמו במהלך הכנס השנתי של ה-American Academy of Allergy, Asthma and Immunology עולה כי טיפול ב-Dupilumab (דופיקסנט) הדגים יעילות רבה במבוגרים ומתבגרים עם דלקת אאזנופילית של הוושט (Eosinophilic Esophagitis), כאשר למעלה ממחצית מהמטופלים בטיפול הביולוגי נכנסו להפוגה לאחר 24 שבועות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דלקת אאזנופילית של הוושט הינה מחלה דלקתית מסוג 2, הנובעת מהצטברות אאזנופילים בוושט, אלו פוגעים ברקמות ומובילים לקשיי בליעה. Dupilumab הינו נוגדן חד-שבטי החוסם את התגובה החיסונית ומאושר כיום לטיפול באטופיק דרמטיטיס שאינה מאוזנת היטב, אסתמה או סינוסיטיס כרונית עם פוליפים באף.

הטיפול ב- Dupilumab הדגים תועלת גם בחולים עם דלקת אאזנופילית של הוושט קשה לטיפול במחקר בשלב 3 (חלק ראשון של LIBERTY EoE TREET). החלק השני של המחקר כלל 159 חולים בגילאי 12 שנים ומעלה ובו נבחנו היעילות והבטיחות של מתן שבועי של Dupilumab במינון 300 מ”ג לעומת זריקות פלסבו. לאחר 24 שבועות, טיפול שבועי ב- Dupilumab נרשמה ירידה בכמות אאזנופילים בוושט ושיפור מובהק סטטיסטית ומשמעותי קלינית ביכולת הבליעה.

בקרב המטופלים ב- Dupilumab תועדה ירידה של 64% בתסמיני המחלה (שיפור של 23.8 נקודות בשאלון Dysphagia Symptom Questionnaire), בהשוואה לירידה של 41% בזרוע הפלסבו (שיפור של 13.9 נקודות בשאלון DSQ).

ברמה ההיסטולוגית, הטיפול ב- Dupilumab הפחית את שיא ספירת אאזנופילים לעד 6 תאים ב-59% מהמטולים, בעוד שבזרוע הפלסבו שיעורי ההפוגה עמדו על 6% בלבד.

באשר לבטיחות הטיפול, Dupilumab נסבל היטב. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כללו תגובות באתר הזריקה (כ-20% מהחולים בשתי הקבוצות), או אודם באתר הזריקה (10% מהחולים בזרוע ההתערבות ו-11.5% מאלו בזרוע הפלסבו).

המומחים מסבירים כי ממצאים אלו עולים בקנה אחד עם התוצאות שפורסמו לאחר החלק הראשון של המחקר ומוסיפים כי על-בסיס התוצאות הללו, Dupilumab הינו טיפול יעיל בחולים בהם לא נותרו אפשרויות טיפול אחרות כנגד דלקת הוושט האאזונפילית.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAAAI

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה