Trauma

ראש הממשלה סובל מדימום מסיבי תוך מוחי (ערוצי החדשות)

העדכון האחרון, נכון לחצות יום רביעי 4/1/06 , לפי הודעת מנכ”ל בית החולים הדסה, הוא שראש הממשלה שרון עבר אירוע מוחי מדמם. נראה שהאירוע התפתח והתדרדר תוך כדי הנסיעה (הארוכה יחסית) מחוות השיקמים לבי”ח הדסה עין כרם.

הפרוגנוזה כידוע לאירוע כזה, שבץ מוחי מדמם (ICH   Intracranial haemorrhage) ,  אינה טובה.

החשש כפי שהביע פרופ’ רביד באולפן ערוץ 10 הוא שהאיזור שנפגע הוא איזור גזע המוח, מה שעלול לגרום לפגיעה רב מערכתית.

במרץ 2005 הצגנו מחקר שפורסם ב-NEJM שבחן טיפול בעזרת נובוסבן ב-ICH השיג שיפור בשיעורי התמותה והסיבוכים. לעיון בדיווח – כאן. 

להלן ציטוט מתוך אותה סקירה המתייחס לשבץ מוחי מדמם: “מבין סוגי השבץ, שבץ מדמם הוא הקטלני ביותר, הוא מלווה בתמותה ובתחלואה גבוהים. חולים הנותרים בחיים סובלים בדרך כלל מנכויות חמורות, מאובדן יכולת דיבור ואובדן כשרים מנטליים. שבץ מדמם נחשב על ידי נוירולוגים ברחבי העולם כמצב חירום רפואי שאין לו מענה. עד כה, אפשרויות הטיפול התרופתי או הניתוחי בשבץ מדמם היו מוגבלות לטיפול בתסמינים בלבד. גם הניתוח לעצירת הדימום לא הוכיח יעילות וסיכן את החולים בדימום תוך גולגולתי חוזר. “

עדכון נוסף בנושא הטיפול ב-ICH הוצג בכנס ההרדמה האחרון , מספטמבר האחרון, שמושב מיוחד בו הוקדש לטיפולים בדימום תוך מוחי (שלאוו דווקא על רקע אירוע מוחי אלא יותר על רקע פציעה). ניתן לעיין כאן בסיקור מיוחד זה.

ע”פ קצב ומהירות הטיפול כפי שדווחו ע”י ראשי הדסה נראה שראש הממשלה מקבל את הטיפול המיטבי. בשלב זה כולנו מצטרפים כמובן לתקוות ולאיחולים שראש הממשלה יצא בשלום מהאירוע הקשה הזה. בכל מקרה, הסיכוי נכון לרגע זה לחזרה לתפקוד של ראש הממשלה כראש ממשלה בטווח הנראה לעיין נראה נמוך מאוד.  

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה