Transplantation

עדיפות לשתל אוטולוגי בשחזור רצועה צולבת קדמית בספורטאים צעירים (Am J Sports Med)

ממחקר חדש עולה כי בספורטאים צעירים הנדרשים לשחזור הרצועה הצולבת הקדמית (ACL או Anterior Cruciate Ligament), התוצאות בטווח הארוך טובות יותר כאשר הפעולה מבוצעת באמצעות שתלים אוטולוגיים.

החוקרים מניו-יורק עקבו אחר משתתפים שלמדו באקדמיה צבאית בין השנים 2007-2013 ועברו שחזור של הרצועה הצולבת הקדמית טרם כניסתם לאקדמיה. גילאי הסטודנטים נעו בין 18-23 שנים. הם התחילו במחקר לאחר ששמו לב כי חלה עליה במספר הכישלונות של שחזורי רצועה באמצעות שתל אלוגני.

החוקרים זיהו 120 צוערים עם סך כולל של 122 שחזורי רצועה צולבת קדמית 106 עם שתל אוטולוגי והיתר עם רקמת תורם. 20 מהשחזורים נכשלו (בממוצע, כשנה וחצי לאחר שהחלו באקדמיה).

מבין השחזורים שנכשלו, ב-13 מקרים נעשה שימוש ברקמה של הצוערים (12% מכלל השתלים האוטולוגיים) ובשבעה נעשה שימוש ברקמה מתורם מת (44% מהשחזורים עם שתל אלוגני).

במאמר מדווחים החוקרים כי צוערים שעברו שחזור של הרצועה הצולבת הקדמית עם שתל אלוגני היו בסיכון גבוה כמעט פי שבע לצורך בניתוח חוזר, בהשוואה לצוערים שעברו את השחזור עם שתל אוטולוגי.

החוקרים מוסיפים כי עם שחזור רצועה צולבת קדמית עם שתל אלוגני כשלון השחזור הופיע בשלב מוקדם בהרבה, בהשוואה לכישלון הפרוצדורה לאחר שימוש בשתל אוטולוגי.

בעקבות הממצאים, החוקרים ממליצים לבחור בשתל אוטולוגי בספורטאים צעירים.

Am J Sports Med 2012.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה