Thrombosis

הנחיות חדשות בנושא מניעת תרומבואמבוליזם במהלך היריון (Obstetrics & Gynecology)

במאמר שפורסם במהלך חודש ספטמבר בכתב העת Obstetrics & Gynecology מוצגות הנחיות חדשות להפחתת הסיכון לאירועי תרומבואמבוליזם בנשים הרות. עם זאת, חלק מהמומחים הביעו חשש כי הצהרת הקונצנזוס מתבססת יתר על המידה על טיפול תרופתי מונע, ללא עדויות מספקות להצדקת הגישה.

ברקע להנחיות מסבירים המומחים כי אירועי תרומבואמבוליזם במהלך היריון מהווים גורם מוביל לתחלואה ותמותה אימהית, כאשר תסחיף ריאתי אחראי לכ-9.3% ממקרי התמותה על-רקע היריון בארצות הברית.

למרות שתמותה אימהית עקב תרומבואמבוליזם ורידי ניתנת למניעה באמצעות גישות מניעה מקיפות, ייתכנו הבדלים משמעותיים בהנחיות של התמחויות פנימיות וכירורגיות לטיפול מונע. בנוסף, חסרים נתונים ממחקרים קליניים להנחיית טיפול למניעת תרומבואמבוליזם ורידי במהלך ההיריון.

בארצות הברית נוהגים כיום לטפל באופן מניעתי רק בנשים בסיכון הגבוה ביותר לתרומבואמבוליזם ורידי. נתונים הצביעו עוד על שיעור מוגבר של אירועי תרומבואמבוליזם ורידי מיילדותיים בארצות הברית בעשורים האחרונים, ללא שינוי בשיעורי התמותה על-רקע סיבוך זה.

על-בסיס ממצאים אלו, ה-National Partnership for Maternal Safety השלים סקירה של ההנחיות הנוכחיות והעדויות וקבע המלצות למניעה. ההצהרה כוללת המלצות בארבעה תחומים מרכזיים.

מוכנות: הכותבים ממליצים כי בכל הנשים ההרות תושלם הערכת סיכון לתרומבואמבוליזם ורידי לאורך ההיריון. בפרט, על רופאים להעריך נשים במהלך הביקור הראשון בהיריון, במהלך כל אשפוז לפני הלידה, מיד לאחר הלידה במהלך האשפוז ולאחר שחרור לביתן לאחר הלידה. על רופאים להתבסס על כלי מתוקנים להערכת הסיכון, דוגמת מערכות Caprini ו-Padua.

זיהוי: על-בסיס תוצאות הערכת הסיכון הנ”ל, על רופאים להתבסס על מדדי הסיכון לזיהוי אלו בסיכון גבוה לתרומבואמבוליזם ורידי, שעל-כן מועמדות לטיפול מונע.

תגובה: בנשים בסיכון גבוה לתרומבואמבוליזם ורידי יש מקום לטיפול מונע הולם, בהתאם למצבן הקליני וגורמי סיכון. גישות טיפול מניעתי מבוססות על הנחיות מטעם ה-American College of Obstetricians and Gynecologists, American College of Chest Physicians ו-RCOG.

מערכות דיווח ולמידה: בכל המרכזים יש להשלים סקירה של הרשומות הרפואיות של המטופלות במטרה לקבוע את השכיחות של גורמי סיכון לתרומבואמבוליזם ורידי ולפתח פרוטוקולי מניעת תרומבואמבוליזם ורידי. לאחר מכן עליהם להשלים הערכת רשומות רפואיות במטרה להבטיח כי הרופאים מקפידים על הערכת סיכון ומדיניות טיפול מונע. על המרכזים לנטר אחר אירועים חריגים וסיבוכים עקב טיפול תרופתי מניעתי.

Obstetrics & Gynecology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה