Thrombosis

השוואת סיכון לסיבוכי מחלות קרדיווסקולאריות ותרומבואמבוליזם ורידי עם מדבקת אסטרוגן לעומת טיפול פומי בנשים לאחר מנופאוזה (Menopause)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Menopause עולה כי בנשים לאחר מנופאוזה, טיפול במדבקות אסטרוגן מלווה בשיעורי היארעות נמוכים משמעותית של מחלות לב וכלי דם, בהשוואה לטיפול פומי באסטרוגן.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הסיכון לתרומבואמבוליזם ורידי ומחלות לב וכלי דם ולקבוע את עלויות הטיפול הרפואי בנשים לאחר מנופאוזה תחת טיפול במדבקת אסטרדיול אל מול טיפול פומי באסטרוגן.

החוקרים בחנו את נתוני התביעות הרפואיות של 60 חברות בארצות הברית, בין השנים 1999-2011. המדגם כלל נשים בגילאי 50 שנים ומעלה, שהחלו לאחרונה טיפול במדבקת אסטרוגן או אסטרוגן פומי. המדגמים הותאמו ביחס 1:1 והחוקרים חישבו את יחס שיעורי ההיארעות של סיבוכים קרדיווסקולאריים, כמו גם תרומבואמבוליזם ורידי ואירועים קרדיווסקולאריים בנפרד.

החוקרים התאימו 2,551 נשים תחת טיפול הורמונאלי מכל קבוצה ליצירת מדגם המחקר. בסיכומו של דבר, 274 נשים שטופלו במדבקת אסטרוגן פיתחו סיבוכים קרדיווסקולאריים, זאת בהשוואה ל-316 נשים בקבוצת טיפול פומי באסטרוגן (יחס שיעורי היארעות מתוקן של 0.81). בקרב נשים שטופלו במדבקת אסטרוגן היקף העלויות הרפואיות היה נמוך יותר, הן בהערכת סך ההוצאות הרפואיות והן בהערכת הוצאות רפואיות על-רקע תרומבואמבוליזם ורידי/מחלות קרדיווסקולאריות, בהשוואה לנשים תחת טיפול פומי באסטרוגן.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהמחקר המבוסס על תנאי העולם האמיתי עולה כי בנשים תחת טיפול במדבקות אסטרוגן שיעורי היארעות נמוכים משמעותית של אירועים קרדיווסקולאריים, בהשוואה לנשים תחת טיפול פומי באסטרוגן, עם הוצאות רפואיות נמוכות יותר.

Menopause. 2016;23(6):600-610

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה