Thrombosis

יעילות ובטיחות קסרלטו בטיפול בחולים עם תרומבואמבוליזם ורידי וממאירות פעילה (Am J Med)

במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Medicine מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי יעילות ובטיחות קסרלטו (Rivaroxaban) בתנאים מציאותיים דומה בחולים עם תרומבואמבוליזם ורידי עם וללא ממאירות פעילה.

במסגרת ה מחקר ביקשו החוקרים לבחון את הבטיחות והיעילות של קסרלטו בחולים עם תרומבואמבוליזם ורידי וממאירות פעילה, לאור מיעוט הנתונים הקליניים בנושא. הם כללו במחקר חולים שטופלו בקסרלטו בשל פקקת ורידים עמוקים או תסחיף ריאתי, שטופלו בין 1 במרץ, 2013, ועד 30 באפריל, 2015, והיו במעקב פרוספקטיבי להערכת היעילות והבטיחות של הטיפול.

מבין 404 חולים עם תרומבואמבוליזם ורידי במדגם, 296 טופלו בקסרלטו עם מעקב בן שלושה חודשים לפחות. מבין אלו, ב-118 (40%) תועדה ממאירות פעילה וב-178 לא הייתה עדות למחלה ממארת. שלושת האתרים הנפוצים למחלות ממאירות כללו דרכי מין ושתן (23.6%), מערכת עיכול (20.3%) וריאות (13.5%).

החוקרים לא זיהו הבדלים בהישנות תרומבואמבוליזם ורידי בין חולים עם ממאירות (3.3%) ואלו ללא ממאירות (2.8%). שיעורים מוגברים גבולית של דימום מג’ורי ודימום לא-מג’ורי בעל חשיבות קלינית תועדו בקבוצת החולים עם מחלה ממארת.

ממצאי המחקר תומכים בבטיחות ויעילות הטיפול בקסרלטו בתנאי העולם האמיתי בחולים עם תרומבואמבוליזם ורידי עם וללא ממאירות פעילה.

Am J Med. 2016 Jun;129(6):615-9

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה