Thrombosis

השוואת שיעור קרישי הדם בתומכן כלילי נספג לעומת תומכן מתכת (The Lancet)

מתוצאות מטה-אנליזה חדשה, שפורסמו בכתב העת The Lancet במהלך חודש נובמבר, עולה כי השימוש בתומכן נספג מצופה Everolimus (Absorb) לווה בשיעורים גבוהים כפליים של תרומבוזיס של התומכן והיצרות מאוחרת של חלל כלי הדם, בהשוואה לשימוש בתומכן מתכת קונבנציונאלי מצופה Everolimus. עם זאת, שיעורי רה-וסקולריזציה חוזרת היו דומים בשתי הקבוצות.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי Medline, Embase, Cochrane Central Register of Controlled Trials, תקצירי כנסים מדעיים ואתרים רלבנטיים במטרה לאסוף מחקרים אקראיי להערכת התומכנים השונים, שפורסמו בין 30 בנובמבר, 2006, ועד 12 באוקטובר, 2015. תוצא היעילות העיקרי היה שיעורי רה-וסקולריזציה של נגע המטרה ותוצא הבטיחות העיקרי היה תרומבוזיס ודאי או סביר של התומכן. תוצאים משניים כללו את כשלון נגע המטרה (שילוב של תמותה לבבית, אוטם שריר הלב עקב בעורק המטרה או רה-וסקולריזציה של נגע המטרה עקב איסכמיה), אוטם שריר הלב, תמותה, אובדן מאוחר של חלל התומכן.

הסקירה כללה שישה מחקרים עם סך כולל של 3,738 חולים שחולקו באקראי להתערבות כלילית מילעורית עם הכנסת תומכן נספג (2,337 חולים) או תומכן מתכת (1,401) שהיו מצופים Everolimus. חציון משך המעקב עמד על 12 חודשים. חולים שטופלו בתומכן הנספג היו בסיכון דומה לרה-וסקורליזציה של נגע המטרה (יחס סיכויים של 0.97, p=0.87), כישלןו נגע המטרה (1.20, p=0.21), אוטם שריר הלב (1.36, p=0.06) ותמותה (0.95, p=0.89) בהשוואה לאלו שטופלו בתומכת מתכת. בחולים שטופלו בתומכן נספג תועד סיכון מוגבר לתרומבוזיס ודאי או סביר של התומכן, בהשוואה לאלו שטופלו בתומכן מתכת ערום (יחס סיכויים של 1.99, p=0.05), עם הסיכון הגבוה ביותר שתועד 1-30 ימים לאחר הכנסת התומכן (3.11, p=0.02). בנגעים שטופלו בתומכן נספג תועדה שכיחות מוגברת של אובדן מאוחר של החלל בתוך התומכן, בהשוואה לאלו שטופלו בתומכן מתכת (p<0.0001).

החוקרים כותבים כי בהשוואה לתומכן מתכת מצופה Everolimus, עם תומכנים נספגים המצופים ב-Everolimus תועדו שיעורים דומים של רה-וסקולריזציה חוזרת לאחר שנה אחת, למרות תוצאות אנגיוגרפיות נחותות בטווח הביניים. עם זאת, בחולים שטופלו בתומכן נספג תועד סיכון מוגבר לתרומבוזיס תת-חריף של התומכן. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים עם מספר גדול יותר של מטופלים להערכה מלאה של יתרונות תומכן נספג מצופה Everolimus.

The Lancet

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה