Thrombosis

ל-prasugrel (אפיאנט) עדיפות על קלופידוגרל בהורדת אירועים איסכמיים וללא עליה בדימומים בקבוצת ה-NSTE-ACS העומדת בקריטריוני הטיפול המומלצים ( Eur Heart J Acute Cardiovasc Care)

ע”פ אנליזה של מחקר ה-TRITON-TIMI 38 המתפרסמת החודש ב-Eur Heart J Acute Cardiovasc Care הטיפול בנוגד הטסיות prasugrel (אפיאנט, אלי-לילי) בתת הקבוצה של המשתתפים (שמנתה למעלה מ-10,000 מטופלים) עם אירוע קורונרי חד ללא עליית מקטע ST (ובקיצור NSTE-ACS ) הפחית את שיעור האירועים המרכזיים האיסכמיים באופן מובהק בהשוואה לטיפול בקלופידוגרל.

החוקרים מציינים כי במחקר ה-TRITON-TIMI 38 הטיפול בפרסוגרל הפחית את יעדי המחקר האיסכמיים בהשוואה לקלופידוגרל במטופלים שהיו עם אירוע קורונרי חד (ACS) ואשר תוכננו לעבור התערבות מילעורית כלילית (PCI) , אך העלה את הסיכון לדימומים. באנליזה הנוכחית ביקשו החוקרים להתמקד בקבוצת המטופלים שהייתה עם NSTE-ACS ואשר מנתה 10,074 משתתפים.

יעד המחקר המרכזי היה נמוך יותר באופן מובהק בקבוצת הפרסוגרל בכלל קבוצת ה-NSTE-ACS עם סיכון יחסי של 0.82 (בטווח בין 0.73-0.93 , עם מובהקות של p=0.002 ), כמו גם עבור מטופלים עם תעוקה לא יציבה (UA) ואוטם שריר הלב ללא עליית מקטע ST (ובקיצור NSTEMI ) , (כאשר ערך ה-p לאינטרקציה היה 0.39).  

החוקרים מציינים כי למרות שהיה גידול בסיכון לדימום מג’ורי שלא על רקע ניתוח מעקפים (CABG) במטופלים בפרסוגרל, בהשוואה לקלופידוגרל (סיכון יחסי 1.4 , בטווח 1.05-1.88, p=0.02) התועלת הקלינית נטו במטופלי פרסוגרל הייתה גדולה יותר (סיכון יחסי 0.89, בטווח 0.8-1.00, p=0.043 ), אשר הייתה עקבית גם ב-UA וגם ב-NSTEMI (ערך P לאינטרקציה 0.84 ו-0.72) .

החוקרים מדגישים כי במטופלים אשר ענו על הקריטריונים לשימוש בפרסוגרל כפי שנקבעו ע”י הסוכנות האירופאית לתרופות (EMA) , (כלומר לא כולל מטופלים עם רקע של שבץ חולף (TIA) או שבץ איסכמי,  משקל גוף מתחת ל-60 ק”ג וגיל מעל 75)  ואשר היו במעקב לאורך 365 יום, פרסוגרל הראה עדיפות מובהקת על קלופידוגרל בהתייחס ליעד המחקר (סיכון יחסי 0.73, בטווח 0.63-0.85 , p<0.0001 ), עבור כל תת הקבוצה של NSTE-ACS , כמו גם לקבוצת ה-UA וה-NSTEMI , וללא הבדל מובהק בדימומים המג’וריים שאינם על רקע CABG .

החוקרים מסכמים כי פרסוגרל, בהשוואה לקלופידוגרל, מפחית באופן מובהק את יעד המחקר המרכזי של ה-TRITON-TIMI 38 גם בקבוצת ה-NSTE-ACS , לרבות גם קבוצת ה–UA וה-NSTEMI. הם מציינים כי נמצאה גם ירידה מובהקת ביעד המחקר ללא הבדלים בדימומים בקבוצה העונה על הקריטריונים המומלצים לשימוש בפרסוגרל.

Eur Heart J Acute Cardiovasc Care.2014 May 12

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה