Thrombosis

טיפול ב-rivaroxaban (קסרלטו) בלבד ב-DVT ו-PE קשור לירידה במשך האישפוז בהשוואה לטיפול באנוקספרין/VKA (מתוך Curr Med Res Opin)

טיפול באמצעות rivaroxaban (קסרלטו) בלבד באירועי פקקת ורידים עמוקה (DVT) ותסחיפים ריאתיים (PE) עשוי לקצר באופן מובהק סטטיסטי את משך האישפוז, בהשוואה לטיפול ב-enoxaparin (קלקסן) / אנטגוניסטים לויטמין K (ובקיצור VKA), כך עולה מאנליזה חדשה מה-Curr Med Res Opin .

החוקרים מציינים ברקע כי שלבי III במחקרי  EINSTEIN DVT  ו-EINSTEIN PE הדגימו את הפוטנציאל הקיים בשימוש בריברוקסבן לטיפול ב-DVT ו-PE . אורך האישפוז הראשוני במטופלים המציגים DVT או PE הוערך ע”י שימוש ברשומות האישפוז במחקרים אלה. באנליזה זו נאספו נתונים על בסיס כוונה לטפל, תוך שימוש בשיטות סטטיסטיות פרמטריות ולא פרמטריות.

החוקרים מדווחים כי בסה”כ 52% ממשתתפי  EINSTEIN DVT ו-90% ממשתתפי EINSTEIN PE אושפזו בבית החולים. שיעור האישפוזים שנמשכו מתחת ל-5 ימים במטופלים עם DVT שקיבלו ריברוקסבן היה 54% בהשוואה ל-31% באלו שטופלו באנוקספרין/VKA. במטופלים עם PE השיעורים בהתאמה היו 45% ו-33% .

משך השהייה של 6-10 ימים שנצפה בקבוצת הריברוקסבן היה 29% בהשוואה ל-45% בקבוצת האנוקספרין/VKA עבור אלו שסבלו מ-DVT . עבור מטופלי ה-PE השיעורים בהתאמה היו 39% ו-46% .

בסה”כ, אורך האישפוז היה קצר באופן מובהק  (p<0.0001)  בקבוצת הריברקוסבן בהשוואה לקבוצת האנוקספרין/VKA לאורך כל האנליזות שבוצעו .

בניתוח לפי איזורים הייתה שונות גבוהה בין שיעורי האישפוז ומשך האישפוז : באסיה היה משך האישפוז הארוך ביותר, בעוד שהקצר ביותר היה בצפון אמריקה, אוסטרליה וניו זילנד. המגמה הייתה עקבית בכל האיזורים לקיצור (או לפחות תוצאה דומה) במשך האישפוז בקרב מטופלי הריברוקסבן בהשוואה לאנוקספרין/VKA .

החוקרים מסכמים כי פרוטוקול טיפול בריבקורסבן בלבד במטופלים עם DVT או PE עשוי להפחית את הנטל הקיים על מערכת הבריאות ועל המטופלים, ולאפשר טיפול אפקטיבי ונסבל היטב. הם מציינים שהמחקרים הללו כללו תכנון בתווית פתוחה המאפשר יישום לניהול בתנאי “עולם אמיתי”, אך כוללים גם מיגבלות בשל שימוש במחקרים אקראיים ומנוטרים היטב אשר עשויים להשפיע על ההחלטות באשר לאישפוז ולשיחרור המטופלים.

Curr Med Res Opin.2014 Jan 17

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה