Thrombosis

טיפול ב-Prasugrel (אפיאנט) עדיף על מינון כפול של קלופידוגרל במטופלים עם עמידות לקלופידוגרל לפני צנתור כלילי (Platelets)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Platelets מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי ל-Prasugrel  עדיפות בהשוואה למינון כפול של Clopidogrel בחולים עם עמידות לטיפול בקלופידוגרל (HTPR או High On-Treatment Platelet Reactivity ).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עמידות לטיפול בקלופידוגרל מלווה בפרוגנוזה גרועה בחולים העוברים צנתור כלילי (PCI או Percutaneous Coronary Intervention ). ההשפעה נוגדת הטסיות והבטיחות של Prasugrel נבחנו בהשוואה למינון כפול של Clopidogrel בחולים עם מחלה כלילית יציבה או תסמונת כלילית חדה עם עמידות לקלופידוגרל, העוברים צנתור כלילי, בעזרת מספר אלקטרודות להערכת תגובתיות הטסיות.

מבין 923 חולים שעברו בדיקות סקירה, ב-237 חולים (25.7%) תועדה עמידות לטיפול בקלופידוגרל . מבין אלו, 106 ענו על הקריטריונים להשתתפות במחקר האקראי, להשוואת שני משטרי הטיפול נוגד-טסיות: 52 חולקו באקראי לטיפול במינון אחזקה כפול של קלופידוגרל ו-54 חולקו באקראי לטיפול במינון סטנדרטי של Prasugrel . לאחר חודש אחד, התאמת הטיפול נוגד-טסיות הביא לעיכוב טוב יותר של הטסיות לרמה המוגדרת כתרפויטית ב-73.1% מהחולים.

הטיפול ב- Prasugrel הוביל לעיכוב גדול יותר בפעילות הטסיות (P=0.02 ) ושיעור נמוך יותר של עמידות לקלופידוגרל, בהשוואה לטיפול במינון כפול של קלופידוגרל (HTPR נותר ב-20.4% ו-42%, בהתאמה, p=0.02 ). בתוך 30 ימי מעקב לא תועדו דימומים מג’וריים וההיארעות של אירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים הייתה דומה בשתי קבוצות הטיפול.

החוקרים זיהו עדיפות ל-  Prasugrel למינון כפול של קלופידוגרל בחולים עם עמידות לקלופידוגרל והפחתת פעילות טסיות. הם מצאו כי הגברת הטיפול נוגד-טסיות בחולים עם תסמונת כלילית חדה ואנגינה יציבה עם עמידות לקלופידוגרל לפני צנתור כלילי נסבלה היטב.

Platelets. 2013 Nov 18.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה