Thrombosis

נוגדי הקרישה הפומיים החדשים אינם עדיפים על קומדין במניעה שניונית של אירועים מוחיים בחולים עם פרפור פרוזדורים אך מפחיתים סיכון לדימום מוחי (PLoS One)

בכתב העת PLoS One מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי נוגדי הקרישה הפומיים החדשים אינם יעילים יותר מקומדין במניעה שניונית של אירועים מוחים איסכמיים בחולים עם היסטוריה של איסכמיה צרברווסקולארית, אך מפחיתים את הסיכון לדימום תוך-מוחי.

חולים עם פרפור פרוזדורים ואירוע מוחי קודם מוגדרים כחולים בסיכון גבוה בכל שיטות ריבוד הסיכונים. סקירה סיסטמית ומטה-אנליזה בחנו את התועלת והבטיחות של נוגדי-קרישה פומיים חדשים בהשוואה לקומדין בחולים עם פרפור פרוזדורים ואירוע מוחי או אירוע איסכמי חולף בעברם.

שלושה מחקרים אקראיים ומבוקרים עם כ-14,500 חולים ערכו השוואה בין נוגדי-קרישה פומיים חדשים (Apixaban , Dabigatran ו-Rivaroxaban ) ובין קומדין. תוצא הסיום העיקרי היה אירוע מוחי איסכמי, ותוצא בטיחות עיקרי כלל דימום תוך-גולגולתי. מודלים סטטיסטיים שימשו להערכת נתוני הבטיחות והיעילות במחקרים השונים.

בחולים עם פרפור פרוזדורים ואירוע מוחי או אירוע איסכמי חולף בעברם, ההשפעות של נוגדי-קרישה פומיים חדשים לא היו שונות משמעותית מהשפעות קומדין בהפחתת אירועים מוחיים (יחס סיכויים של 0.86), אירוע מוחי פטאלי או הגורם למוגבלות (יחס סיכויים של 0.85) ותמותה מכל-סיבה (יחס סיכויים של 0.90). חלוקה לטיפול בנוגדי-קרישה פומיים חדשים לוותה בסיכון נמוך יותר משמעותית לדימום תוך-גולגולתי (יחס סיכויים של 0.42). לא תועדו הבדלים מג’וריים בתועלת של Apixaban , Dabigatran (110 מ”ג, פעמיים ביום ו-150 מ”ג, פעמיים ביום) ו-Rivaroxaban . שיעור הדימומים המג’וריים היה נמוך יותר משמעותית עם Apixaban ו-Dabigatran (110 מ”ג, פעמיים ביום) בהשוואה ל-Dabigatran (150 מ”ג, פעמיים ביום) ו-Rivaroxaban .

החוקרים מסכמים וכותבים כי נוגדי הקרישה הפומיים החדשים אינם עדיפים על קומדין במניעה שניונית של אירועים מוחיים בחולים עם פרפור פרוזדורים, אך מפחיתים את הסיכון לדימום מוחי.

PLoS One. 2013 Oct 25;8(10

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה