Thrombosis

התחלת טיפול ב- Bivalirudin (אנגיומקס) במטופלים בזמן העברתם ל-PCI מפחיתה סיכון לאירועים קרדיווסקולרים בהשוואה למתן הפרין ו-IIb/IIIa (מתןך NEJM)

התחלת טיפול ב- Bivalirudin (אנגיומקס) במטופלים בזמן העברתם ל-PCI על רקע אוטם שריר הלב עם עליית מקטע ST (ובקיצור STEMI) נמצאה כמורידה הסיכון לאירועים קרדיווסקולרים במהלך החודש הראשון של לאחר האירוע, אך כקשורה לעלייה בסיכון לסטנט תרומבוזיס, כך עולה ממחקר חדש שפורסם אמש ב-NEJM .

המחברים מציינים שביואלירודין, בהשוואה להפרין וחוסמי גליקופרוטאין IIb/IIIa , נמצא כמפחית שיעורי דימום ותמותה במטופלים העוברים התערבות מילעורית (PCI). החוקרים ביקשו לבחון אם תועלות אלה קיימות גם כאשר טיפול זה ניתן עוד לפני ההגעה לבית החולים כחלק מהפרקטיקה העדכנית המקובלת, הכוללת אפשרות טיפול בחוסמי גליקופרוטאין IIb/IIIa , וחוסמים חדשים ממשפחת  P2Y12   כאשר עדיין לא ידוע אם תתאפשר גישה רדיאלית ל-PCI .

החוקרים ביצעו רנדומיזציה בין 2,218 מטופלים עם STEMI אשר הועברו לביצוע PCI ראשוני וקיבלו או ביואלירודין או הפרין לא מופרד, או הפרין במשקל מולקולארי נמוך עם אפשרות הוספת חוסמי גליקופרוטאין IIb/IIIa .

יעד המחקר המרכזי היה כלל שילוב של תמותה או דימום מג’ורי שאינו קשור לניתוח מעקפים (CABG) בתוך 30 יום, והיעד המשני היה שילוב של תמותה, אוטם חזור, או דימום שאינו קשור ל-CABG .

החוקרים מדווחים כי ביואלירודין, בהשואה לקבוצת הביקורת, הפחית את הסיכון ליעד המחקר המרכזי (5.1% מול 8.5% , סיכון יחסי 0.6 , בטווח 0.43-0.82 , p=0.001), וליעד המשני (6.6% לעומת 9.2% , יחס סיכון 0.72 , בטווח 0.54-0.96 , p=0.02).

ביוארילודין הפחית גם את הסיכון לדימום מג’ורי (2.6% לעומת 6.0% , יחס סיכון 0.43, בטווח 0.28 – 0.66 , p<0.001).

הסיכון לפקקת חמורה בסטנט (סטנט תרומבוזיס) היה גבוה יותר עם ביוארילודין (1.1% לעומת 0.2% , עם סיכון יחסי של 6.11, בטווח 1.37-27.24 , p=0.007).

לא היו הבדלים מובהקים בשיעורי התמותה (2.9% לעומת 3.1%) או אוטם חוזר (1.7% לעומת 0.9%). התוצאות היו עקביות בכל תתי הקבוצות שנבחנו.

החוקרים מסכמים כי ביואלירודין, כאשר ניתן בעת המעבר לביצוע PCI , משפר תוצאות קליניות במהלך 30 הימים הראשונים לאחר האירוע, עם הפחתה של דימומים מג’וריים אך עם עלייה בסיכון לסטנט תרומבוזיס אקוטי.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה