Thrombosis

השוואת שיעורי תרומבוזיס בתומכן בין דורות שונים של תומכנים מצופי תרופה (J Invasive Cardiol)

בכתב העת Journal of Invasive Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בתנאי העולם האמיתי של התערבות כלילית מילעורית, הכנסת תומכנים מצופי-תרופה מדור שני תורגם לשיפור בבטיחות הפעולה, בהשוואה לתומכנים מדור ראשון, עם הפחתה משמעותית של הסיכון לתרומבוזיס של התומכן לאחר שנה.

החוקרים כותבים כי ממחקרים קליניים עולה כי בהשוואה לתומכנים מצופי-תרופה מדור ראשון, תומכנים מדור שני מלווים בתוצאות קליניות טובות יותר, עם שיעור נמוך יותר של תרומבוזיס של התומכן. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון אם שימוש רחב יותר בתומכנים החדשים יתורגם לבטיחות טובה יותר. לשם כך, הם ערכו השוואה של שכיחות מקרי תרומבוזיס של התומכן לאחר שנה בשתי קבוצות חולים, לפי סוג התומכן שהיה בשימוש. שיעורי התמותה הכוללים הוגדרו כתוצא סיום משני.

בתקופה שבין ינואר 2003 ועד דצמבר 2010, סך כולל של 3,806 חולים נשלחו להתערבות כלילית מילעורית עם תומכנים מדור ראשון או תומכנים מדור שני: 2,388 חולים (62.7%) טופלו בתומכנים מדור ראשון בלבד (תומכנים מצופי סירולימוס, 1,295 חולים; תומכנים מצופי פקליטקסל, 943 חולים; שני התומכנים שימשו ב-150 חולים) ו-1,418 חולים (37.3%) טופלו בתומכנים מצופי-תרופה מדור שני בלבד.

סך המקרים של תרומבוזיס של התומכן לאחר שנה עמד על 1.2% (46 חולים). לאחר תקנון להבדלים הבסיסיים בין קבוצות המחקר ומשתנים אחרים העשויים להשפיע על התפתחות תרומבוזיס של התומכן, השימוש בתומכנים מצופי-תרופה מדור ראשון לווה בעליה משמעותית של פי 2.4 בסיכון לתרומבוזיס של התומכן לאחר שנה; הסיכון המתוקן היה גבוה יותר עם תומכנים מצופי פקליטקסל (יחס סיכון של 3.6) בהשוואה לתומכנים מצופי סירולימוס (יחס סיכון של 2.3). שיעורי התמותה הכוללים לא היו שונים משמעותית בין שתי הקבוצות (3.7% לעומת 3.5%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי הסיכון לתרומבוזיס של התומכן נמוך משמעותית עם דור שני של תומכנים מצופי תרופה, בהשוואה לתומכנים מהדור הראשון.

J Invasive Cardiol. 2013;25(7):330-336

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה