Thrombosis

סטנט גמיש המתאים את גודלו לקוטר העורק עשוי להפחית אירועי MACE לאחר AMI (מתוך ה-ACC 2013 )

סטנט המתרחב באופן עצמאי, אשר מתוכנן להתגבר על הקשיים של התאמה נכונה של גודל הסטנט הקורונרי במצב של אוטם חד של שריר הלב (AMI) , עשוי לסייע בהפחתת שיעורי התמותה והאוטמים החוזרים במטופלים אלה, כך לפי תוצאות מעקב של שנה במחקר ה- APPOSITION III אשר הוצג השבוע ע”י ד”ר מונטלסקוט מפאריס בכנס השנתי של ה-ACC 2013 .

בהצגת המחקר הסביר מונטלסקוט שבמצב STEMI הצבת סטנט גדול או קטן מידי שכיחה למדי ועלולה לגרום לאירועים חריגים.  הצבה לקויה או הרחבה קטנה מידי עלולים לגרום לסטנט תרומבוזיס או רהסטנסוסיס,בעוד שהרחבת יתר של הסטנט עלולה לגרום לפרפורציות וחתכים. 

הסטנט הנקרא Stentys שנבדק במחקר זה עשוי מניטינול ובנוי באופן כזה המאפשר לו להתאים עצמו לגודל העורק ולהמשיך להתמקם בזמן שקוטר העורק מתאים עצמו במהלך הפרוצדורה.

במחקר השתתפו 965 מטופלים מ-50 מרכזים ב-14 מדינות אשר טופלו עם הסטנט, הן כסטנט מתכת או כמצופה תרופה (פקליטקסל).

לאחר שנה, שיעור האירועים הקרדיאליים המגו’ריים (MACE, שהוגדר כתמותה קרדיאלית, אוטם חוזר בעורק המטרה, צורך במעקף דחוף, או ברהוסקולריצזיה בשל צורך קליני) היה 9.3% . שיעור התמותה הקרדיאלית היה 2% ו-MI בעורק המטרה היה 1.3% . שיעורי MACE היו אף נמוכים יותר כאשר בוצעה הרחבה מאוחרת, כפי שמומלץ ע”י יצרן הסטנט (8.4%) בהשוואה ל-11.3% במטופלים שבהם לא בוצעה הרחבה מאוחרת.

במחקר ה-APPOSITION III לא הייתה זרוע בקרה, במקום זאת , החוקרים השתמשו בנתונים נצברים של מחקרי AMI אחרונים שבוצעו ע”י קבוצת המחקר של  ACTION . שיעור ה-MACE במחקרים אלה היה 11.1% והתמותה הגיע ל-3.9%, בהשוואה ל-9.3% ו-2% במחקר ה-APPOSITION III . כלומר, הפחתה בתמותה של כמעט 50% שזהו ודאי נתון מרשים לכשעצמו, מציין מונטלסקוט.

לדיווח ב-TheHeart

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה