Thrombosis

הצהרה מדעית מטעם ה-AHA נוגע לבדיקת Ankle-Brachial Index (מתוך Circulation)

הצהרה מדעית מטעם ה-AHA (American Heart Association) נועדה לקבוע את המדדים הסטנדרטיים ופרשנות מדדי ABI (Ankle Brachial Index) ופורסמה בכתב העת Circulation.

ABI הוא היחס בין לחצי הדם הסיסטוליים בקרסול ובעורק הברכיאלי ומשמש לאבחנה לא-פולשנית של מחלת עורקים היקפית בגפיים התחתונות וכמדד פרוגנוסטי לסוגים אחרים של מחלות לב וכלי דם. למרות שמדד ABI פותח לראשונה לפני למעלה משישים שנין, השיטות המשמשות למדידה ופרשנות משתנים באופן נרחב בין רופאים, ולהבדלים אלו עשויות להיות השלכות קליניות וכלכליות משמעותיות.

המומחים ערכו סקירה ספרותית ומצאו וריאציות שונות בטכניקה למדידה ופרשנות ABI, כולל נקודות שונות לבדיקה, גדלים שונים של שרוולית לזרוע ולרגל, מיקומים שונים של השרוולית בגפה ושיטות שונות לזיהוי הדפקים. כמו כן, לא כל הרופאים השתמשו באותו סף ABI לאבחנה מחלה היקפית.

בדומה לסמנים וסקולאריים אחרים, דוגמת עובי שכבת אינטימה-מדיה בעורקי התרדמה או מדד CAC (Coronary Artery Calcium), דרושה סטנדרטיזציה של הטכניקות למדידת ABI וחישוב ופירוש התוצאות.

ההצהרה המדעית סוקרת גם את המחקר הקליני של ABI, המלצות לשיטות סטנדרטיות לקביעת ABI, עם הנחיות בנוגע לפרשנות ABI והמלצות לסטנדרטים לדיווח עקבי על נתוני ABI בספרות המדעית.

הכותבים מציעים פיתוח שיטות קלות ומהירות יותר למדידת ABI, הניתנות ליישום באופן נרחב יותר במסגרת הטיפול הראשוני וכן יש ליצור סטנדרטים לאישור מכשירים המשמשים למדידת ABI.

Circulation. 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה