Thrombosis

תוצאות הטיפול ב- Semuloparinלמניעת תרומבואמבוליזם ורידי בחולי סרטן תחת טיפול כימותרפי (N Engl J Med)

מהמחקר הגדול ביותר עד כה להערכת טיפול למניעת תרומבואמבוליזם ורידי בחולי סרטן תחת טיפול כימותרפי עולה כי שימוש בתכשירי הפרין מפחית משמעותית את הסיכון לאירועים תרומבואמבוליים, ללא עליה בדימומים.

הממצאים החיוביים מצטרפים למספר מחקרים קודמים שהדגימו תועלת לטיפול מונע לתרומבואמבוליזם ורידי בחולי סרטן, ומעלים מחדש את הדיון בנוגע למתן טיפול זה באופן שגרתי.

המחקר הגדול קרוי SAVE-ONCO וכלל כ-3,200 חולי סרטן שהחלו טיפול כימותרפי וטופלו ב- Semuloparin  (Low-Molecular Weight Heparin, המשווק באירופה אך אינו זמין בארצות הברית). ממצאי המחקר פורסמו במהדורת 16 בפברואר של כתב העת New England Journal of Medicine.

Semuloparin הפחית משמעותית את היארעות תרומבואמבוליזם ורידי, בהשוואה לפלסבו (1.2% לעומת 3.4%, יחס סיכון של 0.36, p<0.001), ללא עליה משמעותית בסיכון לדימום בעל חשיבות קלינית (2.8% לעומת 2.0% , יחס סיכון של 1.4) או דימום מג’ורי (1.2% לעומת 1.1%, יחס סיכון של 1.05).

ממצאי המחקר מדגימים את התועלת של טיפול למניעת תרומבואמבוליזם ורידי עם Semuloparin בקבוצה גדולה של חולים, עם ממאירויות שונות, הן בשלב מתקדם-מקומי והן בשלב גרורתי, ועם מגוון רחב של משטרי טיפול כימותרפי.

למרות שהירידה בסיכון היחסי הייתה די משמעותית ולא עלה חשש מפני דימומים, הסיכון האבסולוטי לתרומבואמבוליזם ורידי היה נמוך, ולכן הירידה האבסולוטית בסיכון אינה מרשימה כמו הירידה היחסית בסיכון. בתת-קבוצות חולים מסוימות (דוגמת נשים עם סרטן חלות) כמעט לא נרשמו אירועים.

בימים אלו אנשי ה-ASCO (American Society of Clinical Oncology) מעדכנים את ההנחיות לטיפול למניעת תרומבואמבוליזם ורידי, והן צפויות מאוחר יותר במהלך השנה.

אחת הנקודות החשובות עבור רופאים בארצות הברית נוגעת לכך ששני המחקרים הגדולים ביותר בנושא, SAVE-ONCO ו-PROTECHT בחנו תכשירים שאינם זמינים בארצות הברית (Semuloparin ו-Nadroparin). האפשרויות הזמינות בארצות הברית לתכשירי LMWH כוללות את Enoxaparin ו-Dalteperin .

N Engl J Med. 2012;366: 601-609, 661-662

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה