Thrombosis

השוואת הסיכון לתרומבוזיס ותמותה עם סוגי תומכנים כליליים שונים (European Heart Journal)


ממחקר תצפיתי שפורסם בכתב העת European Heart Journal עולה כי התערבות PCI (Percutaneous Coronary Intervention) עם תומכנים מצופי תרופה מהדור החדש (n-DES או New Drug-Eluting Stents) מלווה בסיכון נמוך יותר להיצרות חוזרת משמעותית, תרומבוזיס של התומכן ותמותה, בהשוואה לשימוש בתומכנים מצופי תרופה מהדור הישן.

לדברי החוקרים, בעקבות תוצאות מחקרים ארוכי-טווח עלה חשש בנוגע לבטיחות השימוש בתומכנים מצופי תרופה מדור ראשון, בעיקר הדבר אמור באשר לתרומבוזיס של התומכן. התומכים החדשים נועדו להתגבר על החיסרון של התומכנים הישנים, אך אין נתונים ארוכי-טווח רבים. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את התוצאות ארוכות הטווח של תומכנים מצופי תרופה חדשים, אל מול תומכנים מצופי-תרופה ישנים ותומכני מתכת ערומים.

החוקרים התבססו על נתוני SCAAR (Swedish Coronary Angiography and Angioplasty Registry), הכוללים נתונים אודות חולים מכל המרכזים המבצעים אנגיוגרפיה כלילית ו-PCI בשבדיה. המחקר כלל את כל החולים בהם הושתלו תומכנים כליליים בתקופה שבין נובמבר 2006 ועד אוקטובר 2010 (למעלה מ-94,000 משתתפים). החוקרים סיווגו את סוג התומכנים: תומכני מתכת ערומים (כ-64,000 מקרים), תומכנים מצופי תרופה ישנים (כ-19,000 מקרים) ותומכנים מצופי תרופה חדשים (כ-10,000 מקרים). יעדי הסיום היו היצרות חוזרת, תרומבוזיס של התומכן ותמותה.

מהתוצאות עולה כי תומכנים מצופי תרופה חדשים מלווים בסיכון מופחת להיצרות חוזרת, בהשוואה לתומכני מתכת ערומים (Adjusted HR = 0.29) ותומכנים מצופי תרופה מהדור הישן (HR = 0.62). תומכנים מצופי תרופה חדשים מלווים בסיכון מופחת לתרומבוזיס של התומכן, בהשוואה לתומכני מתכת ערומים (HR = 0.38) ותומכנים מצופי תרופה ישנים (HR = 0.57). הסיכון לתמותה היה נמוך יותר עם תומכנים מצופי תרופה חדשים, בהשוואה לתומכני מתכת ערומים (Adjusted HR = 0.55) ותומכנים מצופי תרופה ישנים (HR = 0.77).

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים במטרה לאשר את ממצאי המחקר התצפיתי.

European Heart Journal

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה