Thrombosis

השוואה בין Rivaroxaban ו-Enoxaparin למניעת תרומבואמבוליזם ורידי לאחר ניתוחים (J Med Econ)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי הטיפול ב- Rivaroxaban(קסרלטו), שניתן למניעת התפתחות תרמבואמבוליזם ורידי בחולים לאחר ניתוח החלפת ירך או ניתוח החלפת ברך, הביא להפחתת סך עלויות הטיפול הרפואי, בהשוואה ל-Enoxaparin.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את התוצאות והעלויות הכרוכות בטיפול ב- Rivaroxaban ו-Enoxaparin למניעת תרומבואמבוליזם ורידי לאחר-ניתוח החלפת ירך וניתוח החלפת ברך.

ממחקרים בשלב III בהם נערכה השוואה בין Rivaroxaban ו-Enoxaparin למניעת תרומבואמבוליזם ורידי, עלה כי שיעורי היארעות תרומבואמבוליזם ורידי לאחר ניתוח אורתופדי, במהלך תקופת הטיפול המניעתי (עד 35 ימים לאחר ניתוח החלפת ירך ו-10-14 ימים לאחר ניתוח החלפת ברך) ובמהלך הזמן לאחר תקופת הטיפול המניעתי (עד 90 ימים לאחר הניתוח). נתונים אלו שימשו במודל להערכת והשוואת עלויות הבריאות והעלויות עקב טיפול ב- Rivaroxaban ו-Enoxaparin.

לאחר ניתוח החלפת ירך, כאשר החוקרים השוו את משך הטיפול המניעתי הממושך (35 ימים), נמצא כי הטיפול ב- Rivaroxaban לווה בעלויות נמוכות יותר בהשוואה ל-Enoxaparin, עם חסכון כולל בעלויות של 695 דולרים למטופל. כאשר החוקרים ערכו השוואה בין תקופת הטיפול המניעתי הממושכת (35 ימים) ובין משך טיפול קצר יותר (10-14 ימים) של טיפול מניעתי ב-Enoxaparin, הם מצאו כי Rivaroxaban מנע כ-9.9 אירועים סימפטומטיים נוספים של תרומבואמבוליזם ורידי ל-1000 מטופלים, תוך חסכון של 244 דולרים למטופל. באוכלוסיית החולים לאחר ניתוח החלפת ברך, טיפול מניעתי קצר יותר ב- Rivaroxaban מנע כ-13.1 אירועים תסמיניים נוספים של תרומבואמבוליזם ורידי ל-1000 מטופלים. העלות הייתה נמוכה יותר גם בהשוואה לטיפול מניעתי קצר יותר ב-Enoxaparin, עם חסכון של 411 דולרים למטופל.

החוקרים מסכמים וכותבים כי במודל הנוכחי, הפחית את סך עלויות הטיפול בהשוואה ל-Enoxaparin, למניעת תרומבואמבוליזם ורידי בחולים לאחר ניתוח החלפת ירך או ברך.

J Med Econ 2011; 14:82434

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה