Thrombosis

בטיחות הפסקת טיפול נוגד-טסיות כפול לאחר שישה חודשים מהשתלת תומכן מצופה Zotarolimus (מתוך Journal of the American College of Cardiology: Cardiovascular Interventions)

מסקירה חדשה שהתמקדה בחולים שטופלו בתומכנים מצופי-Zotarolimus מסוג Endeavor (מדטרוניק) עולה כי אין עליה בסיכון לתמותה, אוטם לבבי, שבץ מוחי או תרומבוזיס של התומכן, בעקבות הפסקת טיפול נוגד-טסיות כפול באספירין ותיאנופירידינים לאחר שישה חודשים.

לדברי החוקרים, מרבית העדויות בנושא מעידות כי המשך טיפול נוגד-טסיות כפול מעבר לששת החודשים הראשונים לאחר PCI אינו מונע תרומבוזיס של התומכן, שהיווה גורם עיקרי להארכת משך הטיפול בנוגדי-טסיות ל-12 חודשים.

ממצאי המחקר מבוססים על סקירה של למעלה מ-2,000 חולים שעברו PCI עם תומכן מצופה-Zotarolimus. לאחר שלוש שנות מעקב, הסיכון המתוקן לאירועים איסכמיים אינדיבידואליים תמותה, אוטם לבבי, שבץ מוחי ותרומבוזיס של התומכן לא היו שונים משמעותית בין חולים שנטלו טיפול נוגד-טסיות כפול למשך שישה חודשים, למעלה מ-12 חודשים, או למעלה משנתיים. בנוסף, הסיכון המשולב לאירועים איסכמיים לא היה שונה עם משך טיפול שונה. הטיפול הכפול בנוגדי-טסיות למשך שישה חודשים לא לווה בסיכון מוגבר לאירועים תרומבוטיים, בהשוואה לחולים שטופלו למשך תקופת זמן ארוכה יותר. הסיכון לדימומים היה דומה עם טיפול שניתן לתקופות זמן שונות, ונחשב כזניח.

מנתונים אלו, בשילוב עם עדויות ממחקרים נוספים שפורסמו לאחרונה להערכת משך הטיפול הכפול בנוגדי-טסיות, עולה כי ניתן לקצר בבטחה את משך הטיפול הכפול בנוגדי-טסיות, ואין להתייחס לחוסר-אפשרות להשלים 12 חודשי טיפול כפול בנוגדי-טסיות כהתווית-נגד אבסולוטית להשתלת תומכנים מצופי-תרופה.

Journal of the American College of Cardiology: Cardiovascular Interventions

לידיעה ב-Heart

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה