Thrombosis

ה-ESC מפרסם המלצות עדכניות לניהול NSTEMI (מתוך ה-ESC)

הנחיות חדשות לאיבחון וטיפול non-STEMI  של החברה האירופאית לקרדיולוגיה (ECS )

כח המשימה של החברה האירופאית לקרדיולוגיה פירסם בשבוע שעבר את ההנחיות המעודכנות של החברה ל-NSTEMI , מסמך בן 56 עמודים, המהווה עדכון להנחיות שפורסמו ב-2007 וכולל ע”פ המחברים מס’ המלצות חדשות וחשובות.

בין העדכונים החשובים :

1.    אימוץ שיטת הערכת הסיכון לדימומים בתוך בית החולים של ה  ACC/AHA ,שיטת  ה-CRUSADE , המבוססת על למעלה מ-70,000 מטופלים שהשתתפו ברשם ה-CRUSADE

2.     השימוש ב- High-Sensitivity Troponin ו- CT Angiography :  נקבע פרוטוקול לשלילת אירוע באמצעות שימוש ב-hs troponin בטווח של בין 0 ל-3 שעות מתחילת הסימפטומים שקיבלה המלצה בדרגה 1b . כמו כן לראשונה ההנחיות ממליצות על CTA כחלופה לצינתור פולשני בכדי לשלול ACS עם הערכת שכיחות נמוכה ל-CAD כאשר גם מבחן הטרופונין וגם ה-ECG אינם חד משמעיים.

3.      השימוש בפרסוגרל (אפיאנט) וטיקרגלרור (בריליק) , נוגדי הטסיות החדשים:

·      ACC/AHAבעוד שהנחיות האחרונות של ה-   התייחסו רק לפרסוגרל (טיקרגלור עדיין לא אושר ע”י ה-FDA בזמן שההנחיות האמריקאיות פורסמו) , ההנחיות של ה-ESC כוללות התייחסות גם לטיקגרלור. ע”פ ההנחיות העדכניות של ה-ESC , הקלופידוגרל (פלויקס) הותיק מומלץ כעת רק למטופלים שאינם יכולים ליטול טיקרגלור או פרסוגרל כהמלצה בדרגה 1a ! כמו כן מומלץ למטופלים בנוגדי טסיות עם היסטוריה של דימומים או כיב בדרכי העיכול , או גורמי סיכון מרובים לפתח דימום במערכת העיכול –  להשתמש ב-PPI (אך רצוי שלא אומפרזול) .

·        טיקגרלור מומלץ בדרגה 1b לכל מטופלי NSTEMI הנמצאים בסיכון לאירועים איסכמיים בדרגה בינונית-גבוהה, וללא קשר לטיפול נוגד הטסיות הראשוני שקיבלו, לרבות אלה שהחלו טיפול קודם בקלופידוגרל (שצריך להיפסק במידה ומתחיל טיפול בטיקגרלור).

·        פרסוגרל מומלץ למטופלים שטרם נטלו טיפול נוגד טסיות, בעיקר סוכרתיים, שאצלם האנטומיה הקורונרית ידועה, (כלומר לאחר PCI או CTA ) , אלא אם כן יש חשש לדימום מסכן חיים או התוויות נגד אחרות. המלצה מסוג 1b .

·        ההנחיות ממליצות על טיקגרלור כטיפול הראשוני או נמשך בעקבות ביצוע ניתוח מעקפים (CABG) מוקדם ככל האפשר מבחינת בטיחות , המלצה בדרגה    IIab .

·        למטופלים שאינם יכולים לקבל פרסוגרל או טיקגרלור וויכולים לקבל טיפול רק בקלופידוגרל מומלצת מנת העמסה של 600 מ”ג ומינון כפול של 150 מ”ג ליום לאחר PCI  למשך שבוע, ולאחר מכן חזרה למינון הסטנדרטי של 75 מ”ג ליום

·        במטופלים הנוטלים חוסמי P2Y שזקוקים לניתוח מג’ורי לא דחוף (כולל ניתוח מעקפים) יש לבצע את הניתוח לפחות 5 ימים לאחר הפסקת טיקגרלור או קלופידוגרל, ו-7 ימים לאחר הפסקת פרסוגרל, אלא אם כן המטופל נמצא בסיכון גבוה לאירוע איסכמי.

4.       צינתור ב- NSTEMI מומלץ תוך 24 שעות למטופלים הנמצאים בסיכון גבוה ע”פ שיקלול גורמי סיכון . למטופלים בסיכון גבוה מאוד ההמלצה היא צינתור תוך פחות משעתיים.

באופן כלללי, ההנחיות המעודכנות קוראות לרופאים לבחון עצמם באופן מתמיד בכדי לוודא שהפעולות שהם בוחרים לבצע תואמות את ההנחיות המבוססות על עדויות. יש המלצה לבצע ניטור מתמשך במטרה לקדם את איכות הטיפול ולמנוע סטיות מיישום הנחיות המבוססות על עדויות.

http://www.escardio.org/guidelines-surveys/esc-guidelines/GuidelinesDocuments/Guidelines-NSTE-ACS-FT.pdf

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה