Thrombosis

האם Bevacizumab (אווסטין) מעלה סיכון לארועים תרומבואמבוליים ורידיים בחולי סרטן? (מתוך J Clin Oncol)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מרץ של כתב העת Journal of Clinical Oncology עולה כי התרופה Bevacizumab (אווסטין) המעכבת אנגיוגנזה אינה מעלה את הסיכון לארועים תרומבואמבוליים ורידיים (venous thromboembolic events VTE ). התרופה כן מעלה שיעור ארועים תרומבואמבוליים עורקיים מ-1% ל-3%.

על מנת להעריך את השפעת Bevacizumab על VTE אספו החוקרים נתונים מ-10 מחקרים שלב 3 אשר השוו בין Bevacizumab כתוספת לכמותרפיה אימונותרפיה לבין כמותרפיה אימונותרפיה בלבד. סך של מעל 6,000 מטופלים נכנסו למחקר המשולב.

החוקרים מצאו כי הסיכון הבלתי מתוקנן ל-VTE היה 10.9% במטופלים אשר קיבלו Bevacizumab לעומת 9.8% בקבוצת הביקורת, ללא קשר לכמותרפיה אותה קיבלו המטופלים. סוג הסרטן נמצא כגורם משפיע על הסיכון ל-VTE , כאשר סרטן לבלב נמצא קשור בסיכון הגבוה ביותר (14.5% במטופלים ב-Bevacizumab , ו-18.1% בקבוצת ביקורת), ואילו סרטן כליות נמצא קשור בסיכון הנמוך ביותר (2.7% בקבוצת Bevacizumab , ו-1% בקבוצת ביקורת).

ניתוח נתונים רב משתנים מצא מספר גורמי סיכון בלתי תלויים לפתח VTE גיל מעל 65, מצב תפקודי ירוד, סיפור של VTE בעבר, טיפול אנטיקואגולנטי במהלך המחקר, וניתוח בעבר. גורמי סיכון אלה השפיעו באופן דומה הן בקבוצת Bevacizumab והן בקבוצת הביקורת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי נתונים אלה מדגימים העדר עליה בסיכון VTE תחת טיפול ב-Bevacizumab . אמנם הסיכון לפתח VTE הינו חשש רלוונטי בכל חולי סרטן, חשש זה אינו קשור ל-Bevacizumab .

J Clin Oncol, March 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה