Thrombosis

האם Idraparinux טוב לטיפול ב-DVT? (מתוך הכנס השנתי של ASH)

מתוצאות מחקר בשלב 3 עולה כי Idraparinux עשוי לספק אלטרנטיבה טובה לטיפולים סטנדרטים בהפרין ואנטגוניסטים לויטמין K, בטיפול במקרי DVT (Deep Vein Thrombosis) מסכני-חיים. הממצאים, המוכרים כ-Van Gogh Clinical Trials, הוצגו בכנס השנתי ה-48 של ASH (American Society of Hematology). הטיפולים הקיימים כיום הינם מסורבלים ומסובכים, עם קשיים במשטרי המינונים, היתרון ב- Idraparinux הוא המינון החד-שבועי של הטיפול, הניתן לתת-עור.

מגבלות הטיפול הסטנדרטי כוללות את הצורך בזריקות יומיות וניטור תכוף, והאפשרות לאינטראקציה עם תרופות אחרות, מזון ואלכוהול. מצב זה נתפס לרוב בעיניי רופאים ומטופלים כסיטואציה בעייתית. מטרת העבודה הנוכחית היתה להפוך את הטיפול לקל יותר לחולים עם טרומבוזיס.

מחקרי ואן גוך, כוללים שני מחקרים רנדומליים, עם למעלה מ-2900 חולים עם DVT, ולמעלה מ-2200 חולים עם PE (Pulmonary Embolism). מטרת המחקרים היתה להשוות את יעילות ובטיחות Idraparinux עם זו של הטיפול הסטנדרטי. המשתתפים טופלו ב- Idraparinux במינון 2.5 מ”ג, מעכב סינתטי של פקטור Xa, או הפרין במשקל מולקולרי נמוך, או UFH (Unfractionated Heparin) עם מינון מותאם של אנטגוניסטים לויטמין K, למשך 3 או 6 חודשים. המדד העיקרי כלל את היארעות הישנות DVT סימפטומטי בתוך 3 חודשים (פטאלי או לא-פטאלי).

מהמחקר עולה כי לפחות בחלק מהחולים עם DVT, טיפול זה מספק אלטרנטיבה לטיפול הנוכחי. נמצא כי יעילות Idraparinux דומה לזו של הטיפול הסטנדרטי, עם היארעות הישנות כמעט זהה 2.9% בחולים שטופלו בתרופה החדשה, לעומת 3% בקבוצת הביקורת.

בקבוצת החולים עם PE, היארעות הישנות לאחר 3 חודשים עמדה על 1.6% בקבוצת הביקורת, לעומת 3.4% במטופלי Idraparinux. החוקרים אינם בטוחים באשר לסיבה בגללה התרופה פחות יעילה, בהשוואה לטיפולים הסטנדרטים, בחולים אלו. הם סבורים כי מדובר בעיקר במזל רע, וציינו כי מעולם לא ראו שיעור PE כה נמוך במחקר קליני, וייתכן כי עובדה זו השפיעה על הממצאים.

במהלך הכנס נמסר כי הקבוצה שופכת אור חשוב על אפשרויות הטיפול בתרופות חדשות, והשימוש העתידי שלהן בתחומי טיפול שונים. בדומה לקודמיו, Idraparinux מעלה את הסיכון לדימומים.

החוקרים אינם מבינים לחלוטין את ההבדלים בסיכון לדימומים בשתי הקבוצות, אך נראה כי הסיכון מעט יותר לינארי במטופלי Idraparinux, ומעט יותר עקום תחת הטיפול הסטנדרטי. הם מאמינים כי עבור חולים עם DVT, מדובר באפשרות די מושכת.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה