Thrombosis

דחיסה פניאומטית היא Cost-Effective במניעת תרומבוסים לאחר ניתוח קיסרי (מתוך Obstetrics & Gynecology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ספטמבר של Obstetrics & Gynecology , עולה כי IPC    (Intermittent pneumatic compression) הוא cost effective במניעת תרומבו-אמבוליזם ורידי לאחר ניתוח קיסרי.

על הרופאים לשקול IPC, כשהם מתכוננים לבצע ניתוח קיסרי, להעריך כל חולה ולראות אם היא מתמודדת מתאימה לטיפול.

החוקרים פיתחו מודל החלטה על פי אנליזת Markov כדי לבחון האם מניעת תרומבו-אמבוליזם עם IPC הניתן במהלך הניתוח הקיסרי הוא אסטרטגיה cost effective.

למרות שטיפול מניעתי ב-IPC עולה 104$ יותר מאשר לא לתת טיפול מניעתי בכלל, הוא מביא לרווח של 0.00263 שנות חיים המתוקננות לאיכות.

בהתבסס על הערכות אלה, החוקרים הצביעו על כך, שתוספת של cost-effectiveness של IPC רוטיני במהלך ניתוח קיסרי מסתכמת ב-39,545 $ עבור שנת חיים מתוקננת לאיכות          (QALY), שזה מתחת לסף ה- cost-effectiveness המקובל הנפוץ של 50,000$ פר QALY.

ה- cost-effectiveness תישאר מתחת ל-50,000$ פר QALY כל עוד השכיחות של תרומבו-אמבוליזם ורידי לאחר ניתוח קיסרי הוא לפחות 0.68%. IPC הוריד את הסיכון לתרומבו-אמבוליזם ורידי בלפחות 50%, או העלות של IPC הייתה פחות מ-180$.

לדברי החוקרים, למרות שמחקר פרוספקטיבי רנדומאלי נשאר הגודל סטנדרד בניסיון לקבוע את הסיכונים והיתרונות האמיתיים של התערבויות, עד שמחקר כזה יושלם, המחקר הנוכחי מספק מידע, שיכול להיות יעיל בשקילת האסטרטגיה הטיפולית הכי טובה למניעת תרומבו-אמבוליזם לאחר ניתוח קיסרי.

בנוסף, המחקר מצביע על החשיבות של פענוח, דרך מחקר קליני נוסף, של פרופילי הסיכון המדויקים של החולות.

Obstet Gynecol 2006;108:535-540

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה