Thrombosis

ערכי INRs לא רצויים נפוצים בקרב חולים המטופלים בקומדין המגיעים ל-ER (מתוך Ann Emerg Med)

כמעט לשלושת רבעים מהחולים המטופלים בקומדין, שהגיעו ל-ER מסיבה כל שהיא, יש ערכי INR, שלא נמצאים בטווח התרפואטי, ובמקרים מסוימים הערך נמוך או גבוה בצורה מסוכנת.

החוקרים לא הצליחו לזהות אף גורם קליני שהוא, שיכול לנבא בצורה מהימנה ערכי INR לא תרפואטים. מדידת ערכי INR צריכה להיות אינדיקציה בכל החולים המטופלים בקומדין, שהגיעו ל-ER, בתנאי שממצאי המחקר הנוכחי קיימים גם בחדרי מיון אחרים.

ממצאי המחקר החדש פורסמו במהדורת אוגוסט של Annals of Emergency Medicine. במחקר השתתפו 782 נבדקים המטופלים בקומדין, שהופיעו ב-ER של מרכזים רפואיים אקדמאים בין פברואר 2003 ומאי 2004. לכל הנבדקים מדדו ערכי INR.

ל-72% מהחולים היו ערכי INR, שלא היו בטווח המומלץ של בין 2-3. ל-43% מהחולים היו ערכי INR, שהיו נמוכים מדי ול-29% חולים היו ערכי INR, שהיו גבוהים מדי.

ערך INR  של מעל ל- 5 נמצא ב-11% מהחולים ול-40% מחולים אלה היה דימום גדול. 12% מהחולים נזקקו לטיפול חירום כולל פלסמה קפואה טרייה (fresh frozen plasma) ב-7% והפרין ב-5%. ל-12 חולים היה דימום תוך מוחי, כולל חמישה חולים עם INR מעל 3.

שבץ או תרומבו-אמבוליזם נראה ב-51 חולים, שקיבלו קומדין במיוחד כדי למנוע מצבים אלה. בערך למחצית מחולים אלה היה INR של מתחת ל-2.

למרות שדימום גדול ועליית משך הטיפול היו קשורים לערך INR של מעל ל-5, החוקרים לא מצאו קבוצת מאפיינים, שיכלו לנבא בדיוק ערכי INR שאינם תרפואטים.

לסיכום, בהינתן השכיחות והסכנה ברמות תת וסופרה תרפואטיות, יש לשמור על סף נמוך עבור בדיקה וטיפול בערכי INR של חולים המטופלים בקומדין המגיעים ל-ER.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה