Surgery

דום נשימה חסימתי בשינה מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים לאחר ניתוח החלפת מפרק (J Arthroplasty)

דום נשימה

בחולים עם אבחנה של דום נשימה חסימתי בשינה תועד סיכון מוגבר לסיבוכים משמעותיים לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק, כולל דליריום, תסחיף ריאתי וסיבוכים תרומבואמבוליים, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Arthroplasty.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה של שבעה מחקרים שכללו 20,977 משתתפים עם וללא דום נשימה חסימתי בשינה, אשר עבדו ניתוח החלפה מלאה של מפרק. התוצאים שנבחנו כללו את כלל הסיבוכים לאחר-ניתוח, פניה לטיפול דחוף, משך אשפוז ותמותה.

מהנתונים עולה כי דום נשימה חסימתי בשינה מלווה בסיכון גבוה פי ארבע לסיבוכים בכלל (יחס סיכויים של 4.23), סיבוכים ריאתיים (יחס סיכויים של 4.31) ודליריום (יחס סיכויים של 3.94) בהשוואה לאלו ללא דום נשימה חסימתי בשינה. עוד עולה מהממצאים כי דום נשימה חסימתי בשינה מלווה בסיכון מוגבר כפליים לסיבוכים תרומבואמבוליים (יחס סיכויים של 1.92) לעומת חולים ללא הפרעת הנשימה בשינה.

החוקרים כותבים כי שלושה מבין ארבעה מחקרים דיווחו על משך אשפוז ארוך יותר משמעותית בחולים עם דום נשימה חסימתי בשינה לעומת אלו ללא דום נשימה חסימתי בשינה. הם זיהו מחקר אחד שדיווחו על שיעורים גבוהים יותר משמעותית של העברה לא-מתוכננת לטיפול מוגבר בחולים עם דום נשימה חסימתי בשינה בהשוואה לאלו ללא הפרעת הנשימה בשינה.

לאור ממצאי המחקר מומלץ לשקול השלמת בדיקות סקר לדום נשימה בשינה לפני התערבויות ניתוח ולקחת זאת בחשבון בבחירת חומרי ההרדמה ואופיואידים באוכלוסיית חולים זו.

J Arthroplasty, June 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה