Surgery

מחלה הקשורה ל-IgG4 נפוצה וחמורה יותר בגברים (The Lancet Rheumatol)

במאמר שפורסם בכתב העת The Lancet Rheumatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי מחלה הקשורה ל-IgG4 (או IgG4-Related Disease) חמורה יותר בקרב גברים, עם רמות ליפאז נמוכות יותר משמעותית ושכיחות גבוהה יותר משמעותית של מעורבות איברים, בהשוואה לנשים.

החוקרים השלימו מחקר רטרוספקטיבי שכלל 328 משתתפים (69% גברים) עם אבחנה של מחלה הקשורה ל-IgG4, אשר ענו על קריטריוני ACR-EULAR, בין ינואר 2008 ועד מאי 2023.

שיעור הגברים עם מחלה הקשורה ל-IgG4 היה גבוה פי 2.2 לעומת נשים, כאשר גברים היו מבוגרים יותר בעת האבחנה (גיל חציוני של 63.7 שנים לעומת 58.2 שנים). במסגרת המחקר נאספו נתונים אודות רמות ליפאז בדם, מעורבות כלייתית ומדדים קליניים ומעבדתיים אחרים.

בגברים תועדו מדדי ACR-EULAR גבוהים יותר בתחילת הדרך, עדות למחלה חמורה יותר (מדד חציוני של 35 לעומת 29.5, p=0.001).

בקרב גברים תועד חציון ריכוז רמות ליפאז בדם של 24.5 יחידות/ליטר, נמוך משמעותית בהשוואה לריכוז של 3.5 יחידות/ליטר בנשים.

החוקרים מדווחים עוד כי בקרב גברים תועדה שכיחות גבוהה יותר של מעורבות לבלב (50% לעומת 26%) או מעורבות כלייתית (36% לעומת 18%).  בנוסף, בגברים תועדו רמות IgG4 גבוהות יותר (p=0.005) ותגובת תאי B פעילים בדם (p=0.0095).

ממצאי המחקר מאשרים את החשיבות של הבדלים מגדריים בקרב חולים עם מחלה הקשורה ל-IgG4, כאשר רוב החולים הם גברים ובגברים תועדה נטייה למחלה חמורה יותר לעומת נשים.

The Lancet Rheumatol, May 30, 2024

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה