Surgery

הסרת קשריות לימפה משפרת הישרדות נשים עם סרטן רירית רחם בשלב מוקדם (JCO Clin Cancer Inform)

הסרת קשריות לימפה אגניות ופארא-אאורטליות מלווה בהישרדות מוגברת בנשים עם סרטן רירית הרחם בשלב I, ללא מעורבות קשריות לימפה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת JCO Clinical Cancer Informatics.

על-בסיס מאגר נתוני ה-National Cancer Database, החוקרים השלימו ניתוח מותאם ומאוזן היטב של נשים עם סרטן רירית רחם בשלב I, ללא מעורבות קשריות לימפה, לאחר ניתוח כריתת רחם ללא כריתת קשריות לימפה, עם הסרת קשריות לימפה אגניות, או עם הסרה משולבת של קשריות לימפה אגניות ופארא-אאורטליות.

חציון מספר קשריות לימפה היה אפסי בקבוצת הביקורת, 10 בקבוצת הנשים לאחר הסרת קשריות לימפה אגניות ו-20 בקבוצה לאחר הסרת קשריות לימפה אגניות ופארא-אאורטליות.

החוקרים השלימו שני ניתוחים סטטיסטיים: קבוצת ביקורת לעומת הסרת קשריות לימפה אגניות (7,487 נשים בכל מדגם) והסרת קשריות לימפה אגניות לעומת הסרת קשריות לימפה אגניות + פארא-אאורטליות (7,060 נשים בכל קבוצה).

מהנתונים עולה כי הסרת קשריות לימפה אגניות מלווה בשיעורים גבוהים יותר של הישרדות לאחר חמש שנים, בהשוואה לאי הסרת קשריות לימפה (91.4% לעומת 87.3%, יחס סיכון של 0.71, p<0.001). הוספת הסרת קשריות לימפה פארא-אאורטליות לוותה גם כן בהישרדות טובה יותר לאחר חמש שנים, בהשוואה להסרת קשריות לימפה אגניות בלבד (91% לעומת 89.8%, יחס סיכון של 0.85, p=0.003).

החוקרים מסכמים וכותבים כי עליה במספר קשריות הלימפה שהוסרו מלווה בירידה של 1-14% בסיכון לתמותה לכל חמש קשריות לימפה נוספות שהוסרו ועליה של 5-20% בשיעורי ההישרדות לאחר חמש שנים בקרב נשים עם סרטן רירית רחם ללא מעורבות קשריות לימפה בפתולוגיה.

JCO Clin Cancer Inform 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה