Surgery

טיפול בליריקה לפני-ניתוח מפחית שכיחות בחילות לאחר ניתוח (Anesth Analg)

מעבר להפחתת הצורך בטיפול באופיואידים והקלה בכאב לאחר-ניתוח, טיפול קדם-ניתוחי בליריקה (Pregabalin) מסייע בהפחתת בחילות והקאות, כך עולה מתוצאות מטה-אנליזה חדשה, שפורסמו בכתב העת Anesthesia & Analgesia במהלך חודש יולי.

החוקרים ערכו מטה-אנליזה שכללה 23 מחקרים אקראיים עם קרוב ל-1,700 חולים לאחר הרדמה כללית. לאחר 24 שעות, טיפול קדם-ניתוחי בליריקה הוביל לירידה משמעותית בבחילות והקאות לאחר ניתוח, עם יחס סיכון של 0.53. עוד תועדה ירידה משמעותית בבחילות (סיכון יחסי של 0.62) והקאות (סיכון יחסי של 0.68).

מניתוח לפי תתי-קבוצות תוך התייחסות לערפלנים מג’וריים הקשורים בבחילות והקאות לאחר ניתוח, דוגמת טיפול מונע בנוגדי-בחילה ומינונים חוזרים, וכלל ניתוח בסיכון גבוה, הדגים יעילות נוגדת-בחילה דומה. מתן ליריקה לפני ניתוח הוביל גם לירידה משמעותית בדרישה לאופיואידים במהלך 24 שעות.

החוקרים מדווחים על עליה משמעותית בהפרעות ראיה לאחר ניתוח (סיכון יחסי של 3.11) עם ליריקה, אם כי לא תועדה השפעה על היארעות טשטוש, סחרחורות, או כאבי ראש.

החוקרים מציינים כי פרוטוקולי החלמה-מואצת שילבו בשכיחות עולה חלופות לא-אופיואידיות דוגמת Gabapentin וליריקה. למרות ש-Gabapentin מוכר גם בפוטנציאל נוגד-בחילה שלו, עד כה לא פורסמו נתונים בספרות בנוגע ליעילות הטיפול בליריקה.

מתן ליריקה לפני ניתוח הפחית בחילות, הקאות וטיפול הצלה בנוגדי-בחילה בתוך 24 שעות מניתוח תחת הרדמה כללית.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים בנושא, כולל קביעת המינון, התזמון והשיקולים הנלווים לטיפול התרופתי.

Anesth Analg 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה